مستند "کميته مشترک" در ده قسمت 30 دقيقه‌اي از شبکه سه سيما به روي آنتن مي‌رود.

ايمان گودرزي مستند ساز، در گفتگو با خبرنگار سياسي باشگاه خبرنگاران با اشاره به فرا رسيدن ايام الله دهه‌فجر گفت: به مناسبت اين ايام مستندي با عنوان کميته مشترک و با همكاري موسسه راهبردي ديده بان تهيه شده که در ده قسمت 30 دقيقه‌اي از شبکه سه سيما به روي آنتن مي‌رود.


 وي افزود: اين مستند با محوريت ساواک و افرادي که در ساواک فعاليت مي‌کردند ساخته شده و به بيان فعاليت‌هاي شکنجه‌گران و يا رهبران تيم‌هاي عملياتي مي‌پردازد.
 
گودرزي تصريح کرد: اين مستند در نوع خود بي‌نظير است به اين خاطر که از افرادي که در ساواک با عنوان شکنجه‌گر،مامور،فرمانده تيم عملياتي و ... فعال بودند مصاحبه صورت گرفته  و در کل نگاهي نو به سيستم امنيتي زمان شاه دارد.
 
اين مستندساز گفت: البته اين مجموعه مستند،بازسازي است به اين مضمون که ايده کار اينگونه شروع شد که آقاي پرويز ثابتي از اعضاي بلند پايه ساواک که در قيد حيات بوده و در خارج از کشور زندگي مي‌کند به تازگي کتابي با نام دامگه حادثه منتشر کردند و به بيان تاثير رژيم پهلوي پرداخت که شکل اوليه ساخت اين مستند از ا ين طريق به دست آمد.
 
وي در پايان خاطر نشان کرد: اين مستند از اين لحاظ خاص است که بازجويي‌هايي‌ها ناگفته‌هاي بسياري را عنوان مي‌کند به اين صورت که شکنجه شده و شکنجه‌گر در يک لوکيشن در مکان مورد نظر روبروي هم قرار گرفته و صحبت مي‌کنند،همچنين صحبت‌هاي کارشناسان،افراد شکنجه شده،افراد شکنجه‌گر و همينطور دادگاه بعد از انقلاب بدون هيچ پوشش رسانه‌اي در اين مستند گنجانده شده است. 
 
 
انتهاي پيام//

برچسب ها: مستند ، کمیته ، مشترک ، دهه ، فجر
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار