مسئولان به هنرمندان تئاتر به دلیل استعدادهای قابل پرورش نیز اهمیت بدهند.

محمد سعید فرازمند کارگردان تئاتر در گفتگو با خبرنگار حوزه تئاتر باشگاه خبرنگاران در خصوص نمایش "مهمانی در مخچه" بیان کرد: نمایش مهمانی در مخچه روایتگر زندگی فروغ و مرتضی است که مرتضی در زمان جنگ 2 ترکش به سرش اصابت کرده و زندگی برای او دشوار شده آنها برای گذران زندگی نمایش سیاه بازی انجام می دهند اما دکتر اجازه این نمایش را به مرتضی نمی دهد و در ادامه ماجراهایی رخ می دهد.
وی در خصوص جشنواره تئاتر فجر افزود: جشنواره امسال به دلیل توجه به جوانان به طور قطع بهتر از سال گذشته خواهد بود البته نواقصی نیز وجود داشته است.
فرازمند ادامه داد: بعضی از سالن های نمایش قابلیت دو سویه و چهار سویه بودن اجرا را ندارند و مسئولان برای دادن سالن های اجرای نمایش  از کارگردان نپرسیدند که فضایی که شما برای اجرا نیاز دارید چقدر است.
وی تصریح کرد: با توجه به وجود استعدادهای قابل پرورش در تئاتر شهرستان ها مسئولان ضمن توجه به آن ها باید به  توانایی هنرمندان شهرستانی نیز تکیه کنند.
فرازمند اظهار داشت: در جشنواره سی و یکم از نام کارگردان هایی که شناخته شده اند حمایت می شود ولی کارگردان های دیگر مورد حمایت قرار نگرفته اند.
این کارگردان افزود: در جشنواره امسال بخش جشنواره جشنواره ها و چشم انداز حذف شده و یا با نام دیگر عنوان شده و پخش ها ثابت نیستند و توضیحی در این خصوص که چرا حذف و یا اضافه شدند داده نشده است.
فرازمند اظهار داشت: نمایش "مهمانی در مخچه" دوشنبه 9 بهمن ماه به روی صحنه می رود در حالیکه هتل در روز 8 بهمن برای ما رزرو شده و به دلیل زمان نامناسب فرصت برای تمرین نداریم.
وی خاطرنشان کرد: تماشاخانه مهر حوزه هنری برای اجرای مهمانی در مخچه مناسب است اما در مجموع تئاتر شهر به لحاظ وجود فضای مناسب تر اجرای با  کیفیت تری از آن به دست خواهد آمد.
فرازمند در خصوص عوامل این تئاتر گفت: نسیم نامدار و خودم از بازیگران این تئاتر هستم و وحید پولادی طراح صحنه، ساسان هزارخانی طراح لباس و خسرو امیری نویسندگی مهمانی در مخچه را برعهده داشتند.
گفتنی است، سی و یکمین جشنواره تئاتر فجر به دبیری سعید کشن فلاح تا 12 بهمن ادامه دارد./ي2
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار