رئيس ستاد فناوري نانو با بيان اينكه تا به حال 2 دارو با بيس نانو تكنولوژي مجوز گرفته است گفت: اميدواريم 6داروي ديگر نيز تا پايان سال آينده به ترتيب از وزارت بهداشت مجوز بگيرند.

دکتر سرکار رئیس ستاد فناوری های نانو در گفتگو با خبرنگار باشگاه خبرنگاران گفت: در حوزه نانو تکنولوژی کشور در بستر خوبی قرار گرفته است و در حال تجربه رشد روزافزون مناسبی است.
وی در خصوص ترویج بحث نانو افزود: ما برای این امر آزمایشگاه های نانوتکنولوژی دانش آموزی را مطرح کردیم که اولین آموزشگاه نانو دانش آموزی در منطقه 15 آموزش و پرورش هفته پیش افتتاح شد.
در تلاش هستیم تا پایان سال آتی 7 آزمایشگاه نانو دانش آموزی را در مراکز استانی کشور راه اندازی کنیم تا بتوانند دانش اموزان با مقوله نانو آشنا شوند.
سرکار در خصوص تولید دارو با بیس نانو عنوان کرد: تا به حال 2 دارو با بیس نانو از وزارت بهداشت مجوز گرفته و امیدواریم 6 داروی دیگر نیز تا پایان سال آینده به ترتیب از وزارت بهداشت مجوز بگیرند تا مردم از وجود این داروها بهره مند شوند.
وی ادامه داد: یکی از این داروها نانوداکسی روبیسین است که یک داروی ضدسرطانی محسوب می شود.
این دارو در حال حاضر در بازار موجود است و اگر قرار بود این دارو به صورت وارداتی وارد کشور شود بیماران باید برای هر دوز آن 10 میلیون تومان هزینه پرداخت می کردند ولی با دستیابی به تکنولوژی ساخت این دارو، این دارو تقریبا با یک دهم قیمت در دسترس بیماران قرار گرفته است.
سرکار با بیان اینکه در حال حاضر چند کشور خارجی برای واردات این دارو از ایران با ما رایزنی کرده اند اظهار داشت: داروی دیگر یک نوع داروی ضد سوختگی مبتنی بر فناوری نانو است که انشاالله تا دو ماه آینده وارد بازار می شود.
مزیت این دارو نسبت به داروهای مشابه خود افزایش سرعت بهبود سوختگی است./ی
برچسب ها: نانو ، فناوری ، دارو
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار