رییس اتاق بازرگانی اصفهان حفظ ارزش پول ملی را وابسته به حفظ تولید و تقویت آن دانست و گفت:توان هر کشور به تولید آن وابستگی دارد و برای تقویت تولیدکننده هر کاری صورت گیرد در راستای تقویت اقتصاد کشور و حفظ ارزش پولی ملی است.

 

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران اصفهان «خسرو کسائیان» در جلسه شورای گفت و گو دولت با بخش خصوصی استان اصفهان گفت: برپایی این شورا در اصفهان می‌تواند نقش مهمی در برطرف شدن مسایل و مشکلات واحدهای تولیدی استان داشته باشد.

وی با اشاره به ماده 75 قانون برنامه پنجم توسعه مبنی بر تشکیل شورای گفت و گو دولت با بخش خصوصی و تاکید مجدد آن در قانون بهبود مستمر محیط کسب و کار افزود:این شورا بر اساس قوانین موجود می‌تواند تصمیمات اثرگذار در حوزه مسایل اقتصادی و بهبود یافتن فضای کسب و کار اتخاذ کند.

رییس اتاق بازرگانی اصفهان ترکیب این شورا را شامل مسوولان سازمان‌های دولتی و نمایندگان بخش خصوصی اعلام کرد و گفت: 8 نفر از مدیران دولتی،4 نماینده مجلس شورای اسلامی،2 نفر از قوه قضاییه و 8 نفر به نمایندگی از تشکل‌های اقتصادی اعضای این شورا را تشکل می‌دهند.

وی تصمیمات شورای گفت و گو را قانونی دانست و گفت:بر اساس قانون بهبود مستمر کسب و کار این شورا نقش مهمی در رفع مسایل و مشکلات بنگاه‌های اقتصادی دارد.

کسائیان ارایه مشاوره جهت تصمیم گیری اثرگذار مدیران را یکی از وظایف مهم تشکل‌های اقتصادی از جمله اتاق بازرگانی برشمرد و گفت:بر اساس قانون اتاق بازرگانی،ارایه مشاوره به تصمیم سازان سه قوه از مهمترین وظایف اتاق عنوان شده و امید است با تشکیل این شورا،‌ دیدگاه‌های بخش خصوصی در تصمیمات مسوولان دولتی مورد توجه بیشتری قرار گیرد.

وی در بخش دیگری از سخنان خود به نظر سنجی پیامکی اتاق اصفهان از فعالان اقتصادی طی چند ماه اخیر اشاره کرد و گفت:بر اساس این نظر سنجی مسایل بانکی،امور مالیاتی و بدهی دولت به بخش خصوصی به ترتیب سه چالش اصلی فعالان اقتصادی در شرایط کنونی است.

وی تصریح کرد: زمانی که در شرایط خاص اقتصادی قرار داریم،اعمال شرایط اضطراری برای قراردادهای پیمانکاری بخش خصوصی با دولت می‌تواند نقش مهمی در برطرف شدن مسایل این شرکت‌ها داشته باشد.

گفتنی است شورای گفت و گو دولت با بخش خصوصی استان اصفهان به ریاست استاندار اصفهان و رییس اتاق بازرگانی اصفهان به عنوان دبیر این شورا هر ماه تشکیل جلسه خواهد داد./س

برچسب ها: ارزش ، پول ، وابسته ، به حفظ ، تولید
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.