مدیر کل اوقاف و امور خیریه استان اصفهان گفت: در ادوار گذشته پرداخت اجاره بهای هتل عباسی به اداره اوقاف کمتر از یک دهم بوده و در صورتی که اجاره بهای آن افزایش نیابد این موقوفه را خریداری و یا تبدیل به احسن می‌کنیم.

 

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران اصفهان حجت‌الاسلام حسین اژدری افزود: در حال حاضر اجاره بهایی که برای موقوفه هتل عباسی به صورت ماهانه به این اداره کل پرداخت می‌شود 700 هزار تومان بوده و متاسفانه میزان پرداخت درآمد چنین موقوفه‌ای به اداره اوقاف بسیار ناچیز است.

وی با اشاره به مذاکرات صورت گرفته در سال جاری جهت افزایش میزان اجاره بهای این موقوفه افزود: مدیران آن مدعی هستند که هزینه نگهداری این محل بسیار بالا ست و به دلیل وضعیت کمبود گردشگر هزینه‌های آن تامین نمی‌شود.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان اصفهان ادامه داد: با توجه به موقعیت و جایگاهی که موقوفه عباسی در شهر دارد باید مدیران آن ماهیانه 120 میلیون تومان اجاره‌بها به اداره اوقاف پرداخت کنند در حالی که یک دهم آن را هم پرداخت نمی‌کنند.

وی بیان داشت: قصد داریم تا پایان سال جاری جهت تعیین تکلیف این موقوفه جلسه‌ای را با مسئولان هتل عباسی برگزار کنیم و اگر به راهکار و توافق اساسی در این زمینه نرسیدیم، چنانچه اداره اوقاف توان داشته باشد سهم خود و یا قسمت‌های جدیدی را که در سال‌های اخیر به آن اضافه شده است خریداری کند .

اژدری تصریح کرد: در صورتی که مسئولان هتل عباسی مایل باشند می‌توانند این موقوفه را از ما خریداری کنند که طبق نظر کارشناسان رقم تخمین زده برای آن طی سال‌های گذشته 60 میلیارد تومان بوده که قطعاً این عدد در سال جاری متفاوت‌تر است.

وی اظهار داشت: با فروش این موقوفه و تبدیل به احسن آن می‌توان موقوفات بهتر و بیشتری را خریداری کرد./س

برچسب ها: هتل ، عباسی ، وقف ، می شود
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.