نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه اردبیل با تاكید بر وقت شناسی، نیل به پیشرفت های علمی را در سایه استفاده از فرصت ها عنوان كرد.

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران اردبیل / حجت الاسلام و المسلمین سید حسن عاملی در همایش تربیت و بصیرت در جمع دانش آموزان تیزهوش استان اردبیل افزود: گذر زمان همه چیز ، حتی انسان را فرسوده می كند و كسانی در این عبور زمان موفق و پیروز هستند كه از زمان و فرصت به نفع خود و جامعه خود سود برده اند.

وی دانش آموزان و جوانان كشور را سرمایه ها و ثروت كشور دانست و افزود: سرمایه های انسانی و مغزهای متفكر ثروت هر جامعه ای است و تربیت صحیح این سرمایه ها منجر به تولید علم و ثروت در جامعه خواهد شد.

امام جمعه اردبیل داشتن بصیرت ، علم و اخلاق را لازمه وجودی هر دانش آموز دانست و گفت: رهبری جهان در گرو داشتن علم است و هر ملتی كه از علم بالاتری برخوردار باشد به همان میزان در هدایت و رهبری در جهان موثر است.

حجت الاسلام و المسلمین سید حسن عاملی با اشاره به روایات متعدد دینی در اسلام مبنی بر تاكید بر علم بیان كرد: دین اسلام بر گسترش فضای علمی تاكید داشته و عزت انسان را در سایه داشتن علم می داند.

وی وجود اخلاق و بصیرت را از ضروریات وجود یك عالم عنوان كرده و گفت: باید با ارتقای بصیرت و خصوصیات اخلاقی بتوانیم از علم و دانش خود در فرصت مناسب استفاده نماییم/س

برچسب ها: اردبیل ، همایش ، تربیت ، و ، بصیرت
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.