مدیرکل تبلیغات اسلامی استان اردبیل گفت: تلاش جبهه استکبار برای بر هم زدن وفاق و وحدت ملی در عالم اسلام بیش از گذشته آنها را منزوی و خوار و ذلیل کرده است.

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران اردبیل / حجت‌الاسلام مهدی ستوده در آستانه میلاد نبی مکرم اسلام و همزمان با هفته وحدت اظهار داشت: جبهه کفر و استبداد سال‌ها است که تلاش می‌کند به هر شکل ممکن و از منفذهای مختلف بین مسلمانان و عالم تشیع و تسنن اختلاف ایجاد کند تا با رخنه در صفوف به هم فشرده امت اسلامی آنها را نسبت به هم بدبین کند.

وی تصریح کرد: در این اوضاع و احوال سیره نبوی بهترین کانون همدلی و مرکز هم‌افزایی وحدت جهان اسلام است که هر چقدر این کانون گرم و مستحکم باشد به همان میزان دشمنان به ذلت و خواری می‌افتند.

مدیرکل تبلیغات اسلامی استان اردبیل در ادامه سخنان خود خاطر نشان کرد: در این اوضاع و احوال که استکبار جهانی با تحریک گروه‌های مختلف نظیر وهابیت، بهائیت و سلفی‌ها سعی کرده وحدت عالم اسلام را خدشه‌دار کند، آنچه ضروری به نظر می‌رسد رسیدن به نقطه همدلی‌ها و هم‌افزایی‌ها است که قطعاً به خواری و ذلت بیش از گذشته دشمن منجر می‌شود.

حجت الاسلام ستوده ذات و اساس همدلی و وحدت در جهان اسلام را گرایش به نقطه مشترک همچون قرآن کریم، سیره نبوی و راه و روش امامان معصوم توصیف کرد و ادامه داد: اگر به حقیقت فرقه‌های ضاله‌ای همچون وهابیت نگاه کنیم، متوجه می‌شویم که قصد و هدف آنها جز ضربه وارد کردن به حقیقت دین چیز دیگری نیست در حالی که آنها با ظاهر و پوستی رنگین‌تر و همچنین آراسته سعی می‌کنند طوری اندیشه خود را القا کنند تا جهان اسلام متوجه حیله‌ها و نیرنگ‌های آنها نباشد.

وی ایران اسلامی را پرچمدار وحدت جهان اسلام برشمرد و یادآور شد: در قرن معاصر این جمهوری اسلامی ایران است که منادی وحدت و همدلی شده و یک زندگی مسالمت‌آمیز و حاکمیت قابل احترام به سایر ادیان، گروه‌ها و مذاهب را به وجود آورده است به طوریکه در این کشور نه تنها شیعه و سنی بلکه مسیحی، یهودی و سایر معتقدان به ادیان الهی در کنار هم در آرامش و صلح و صفا زندگی می‌کنند.

مدیرکل تبلیغات اسلامی استان اردبیل گفت: شیعیان و سنی‌ها به ویژه در این استان با تکیه بر اشتراکات وحدت‌آفرین امت واحده را شکل دادند و بدون اینکه توجهی به بهانه‌جویی برخی اندیشه‌های کاذب و عرفان‌های دروغین بدهند در کنار هم زندگی همراه با مسالمت و آرامی را سپری می‌کنند/س 

برچسب ها: اردبیل ، وحدت ، اسلامی
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.