عضو خبرگان رهبری گفت: امام(ره) حقیقتی کامل از طلبگی را تبیین کرد و آن مسئولیت اجتماعی روحانیت و تلاش برای ایجاد حکومت اسلامی و حفظ ارزش‌های دینی بود.

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران قم، آیت‌الله مصباح یزدی در دیدار جمعی از طلاب و فضلای استان آذربایجان غربی که در سالن همایش‌های مؤسسه آموزشی و پژوهشی امام خمینی(ره) برگزار شد، درس طلبگی را راه شناخت رابطه انسان با خدا، حقیقت انسان، کمال انسان و راه سعادت دانست.

وی با بیان این که امام خمینی(ره) ما را بیدار کرد و درس و منش طلبگی را به ما آموخت، اظهار داشت:‌در گذشته،‌ مهم‌ترین انتظاری که از طلبگی می‌رفت، منبری و یا امام جماعت شدن بود، افرادی هم به مقام اجتهاد و مرجعیت دست می‌یافتند؛ ولی امام خمینی(ره) در تعریفی جامع‌تر آن را به همگان آموخت.

آیت‌الله مصباح یزدی با بیان این که نیمی از احکام اسلامی، بدون حاکمیت اسلامی، ضمانت اجرایی ندارد، افزود: سخنان رهبر کبیر انقلاب، عطشی را در ما ایجاد کرد که وظیفه خود را علاوه بر آموختن احکام اسلامی و ارائه آن به مخاطبانی محدود، در انجام کارهای اجتماعی و ترویج آموزه‌های اسلام ناب در تمامی جهان بدانیم.

وی وظیفه روحانیت را تبیین تعالیم اسلامی و زنده نگه داشتن آن دانست و گفت: اسلام به انسان‌ها آموخت که هرچند انسان‌ها از موجود کم ارزشی به وجود آمده‌اند، ولی خداوند آنها را به مقام خلیفة‌اللهی می‌رساند./س

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.