استاد دانشگاه لبنان با بيان اينکه نبايد اجازه دهيم عده‌اي تحت عنوان تکفير کشتار را مباح بدانند، گفت: استکبار جهاني سعي دارد جمهوري اسلامي ايران را با عنوان خطري جدي در منطقه معرفي کند، بنابراين ملت‌هاي مسلمان بايد در برابر اين توطئه‌ها هوشيار باشند.

به گزارش خبرنگار سياست خارجي باشگاه خبرنگاران‌، طلال عتريسي نويسنده و استاد دانشگاه لبنان در دومين روز از نشست کنفرانس بين‌المللي وحدت اسلامي گفت: اسلام دين گذشت بوده و با هرگونه تکفير مخالف است.

وي با بيان اينکه اين اجلاس در شرايطي برگزار مي‌شود که شاهد تحولات بسيار زيادي بوده و نيازمند است که اين مسائل مد نظر قرار گيرد، تصريح کرد: به برکت موج بيداري اسلامي در برخي کشورها اسلام گرايان توانسته‌اند به حکومت برسند؛ با اين وجود چگونه مي‌توانيم مسئوليت و واقعيت‌هايي که در جوامع عربي و اسلامي در حال وقوع است را بپذيريم.

وي تصريح کرد: وحدت يک راهبرد است و نبايد توقع داشت که در زمان کوتاه به اهداف نهايي خود برسيم، آنچه مهم بوده اين است که بتوانيم با راهبرد اساسي به وحدت  کامل در تمام زمينه‌ها دست پيدا کنيم.

عتريسي اظهار داشت: نبايد اجازه دهيم عده‌اي تحت عنوان تکفير کشتار را مباح بدانند.

استاد دانشگاه لبنان ادامه داد: ما در جهان شاهد برخي حوادث تلخ عليه اسلام و مسلمانان هستيم و همواره در اين اجلاس‌ها شرکت مي‌کنيم اما بعد از آن هيچ اقدام عملي صورت نمي‌گيرد.

عتريسي در پايان خاطر نشان کرد: استکبار جهاني سعي دارد جمهوري اسلامي ايران را به عنوان دشمن کشورهاي منطقه معرفي کند و برخي کشورهاي اسلامي به شدت از تهديد آمريکا و غرب هراس دارند و ما از انديشمندان اسلامي مي‌خواهيم در مواضع خود در قبال اينگونه مسائل منطقه‌اي تاکيد کند.

انتهاي پيام/

برچسب ها: مسلمان ، توطئه ، استکبار ، جهانی
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار