اداره پیش بینی و تحقیقات هواشناسی اردبیل با صدور اطلاعیه ای اعلام كرد كه با نفوذ یك سامانه بارشی از اواخر وقت دوشنبه چله بزرگ زمستان در واپسین روزهایش برای ساكنان این استان خودنمایی خواهد كرد.

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران اردبیل/ در این اطلاعیه آمده است بررسی نقشه های هواشناسی بیانگر نفوذ یك سامانه قوی بارشزا به استان اردبیل است كه از روز دوشنبه این منطقه را زیر تاثیرهای خود قرار خواهد داد.

بارش ها در روز دوشنبه ابتدا در قسمت جنوبی استان اردبیل قابل توجه خواهند بود ولی از نخستین ساعات روز سه شنبه با ریزش جریان هوای سرد پرفشار از عرضهای شمالی ضمن تشدید ریزش برف دامنه آن به تمام نقاط استان اردبیل گسترش خواهد یافت.

با ریزش جریان هوای سرد عرضهای شمالی دمای هوا در استان اردبیل به شدت كاهش خواهد یافت و این كاهش دما در بعضی نقاط این استان به خصوص در شهرستان اردبیل تا 15 درجه خواهد بود.

ساكنان اردبیل و قسمت مركزی این استان بیش از 12 روز است كه شاهد حاكمیت جریان كم فشار سطح زمین و وزش شدید باد از جانب جنوب غربی هستند كه در اصطلاح محلی گرمیج نامیده می شود.

تداوم این وضعیت كه به شكل كم سابقه است باعث نگرانی مردم به خصوص روستاییان و كشاورزان شده و سطح زمینهای این نقاط بر خلاف سالهای معمول كه باید پوشیده از برف باشد عریان شده است و تندباد موجی از دانه های خاك و شنهای درشت را به هوا بلند می كند.

اردبیل به خصوص قسمت مركزی این استان به لحاظ موقعیت جغرافیایی و قرار گرفتن در مسیر جریانها و سامانه های جوی گوناگون از وضعیت هوایی و اقلیمی بسیار متغیر و متفاوتی در مقایسه با سایر نقاط كشورمان برخودار است/س 

برچسب ها: اردبیل ، سامانه ، بارشزا
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.