هشتمین همایش بین المللی انجمن ترویج زبان و ادبیات فارسی در دانشگاه زنجان برگزارمی شود.

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران مرکززنجان رئیس روابط عمومی دانشگاه زنجان گفت: این همایش با هدف آشنایی با پژوهش های جدید در گستره زبان و ادب فارسی، گفت و گو و تبادل نظر شركت كنندگان در عرصه های پژوهشی این حوزه، ترغیب پژوهشگران جوان به گسترش و ژرف اندیشی در پژوهش های علمی و توجه به زبان فارسی به عنوان یكی از مولفه های وحدت ملی و یكپارچگی ایران برگزار خواهد شد.

سپهری با اشاره به زمان برگزاری این همایش از 13 تا 15 شهریور1392،افزود: ‌این همایش كه از بزرگترین گردهمایی های ادبی كشور است، در دوره های پیشین به ترتیب در دانشگاه اصفهان، دانشگاه فردوسی مشهد، بنیاد ایران شناسی، دانشگاه تبریز، دانشگاه یزد، دانشگاه مازندران و دانشگاه علامه طباطبایی برگزار شده است.

وی یادآورشد: دبیر علمی و اجرایی این همایش به ترتیب دكتر امیر مومنی هزاره رییس دانشكده علوم انسانی و دكتر جمیله اخیانی مدیر گروه زبان و ادبیات فارسی دانشگاه زنجان و اعضای شورای علمی آن استادان برجسته زبان و ادبیات فارسی دانشگاه ها و مراكز معتبر كشور هستند.

رییس روابط عمومی دانشگاه زنجان ادامه داد:تمامی استادان،دانشجویان ومحققان در زمینه زبان و ادبیات فارسی می توانند یافته های علمی و پژوهشی خود را از طریق پست الكترونیك و مطابق با تقویم همایش به دبیرخانه ارسال كنند.

سپهری با اشاره به اینکه مقالات باید در بردارنده دستاوردهای تازه علمی بوده و پیش از این در هیچ همایش یا نشریه ای منتشر و ارائه نشده باشد،گفت:مقالات پذیرفته شده پس از برگزاری همایش در قالب مجموعه مقالات پژوهشی، چاپ شده و در اختیار شركت كنندگان قرار خواهد گرفت.

وی باتاکید براینکه مقالات برگزیده بسته به موضوع در مجلات علمی پژوهشی متن پژوهشی ادبی، گوهر گویا، فنون ادبی، جستارهای ادبی، مطالعات ادبیات كودك، كهن نامه ادب پارسی و ادبیات معاصر منتشر می شود،خاطر نشان كرد: علاقمندان می توانند برای دریافت فراخوان همایش و فرم ثبت نام، به آدرس سایت دانشگاه زنجان www.znu.ac.ir مراجعه كنند./س

برچسب ها: همایش ، ادبیات ، فارسی
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.