نماینده مردم مشهد در مجلس شورای‌اسلامی گفت: سالانه هزاران میلیارد تومان نقدینگی از محل حضور زائران بارگاه منور رضوی وارد مشهد می‌شود که با مدیریت صحیح می‌توان تحول بزرگي در این حوزه ایجاد کرد


به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران مشهد ، جواد کریمی قدوسی در جمع خبرنگاران افزود: سالانه 20 میلیون زائر وارد مشهد می‌شود که با نقدینگی حاصل از حضور این میزان زائر، ظرفیت‌های مناسب برای توسعه مشهد هنوز به شکل مناسب مدیریت نشده است.

وي به تکالیف دولت در قبال مشهد اشاره کرد و گفت: توجه به اصل عمران و آبادانی، امنیت و سلامت سه سرفصل مهم کاری دولت‌هاست که در این بین توجه به مشهد در کشوری اسلامی با توجه به وجود بارگاه منور رضوی، از جایگاه و اهمیت ویژه‌ای برخوردار است.

کریمی در ادامه بیان داشت: البته دولت‌ها در این 34 سال برای تحقق تکالیف خود تلاش‌هایی داشته‌اند؛ اما من، به عنوان فردی که زادگاه او این شهر است و در همین ارتباط نیز در این شهر و اطراف حرم بزرگ شده است، می‌گویم که مسئولان تاکنون نمره خوبی برای این امر نگرفته‌اند.

کریمی در ادامه به نقش و جایگاه ارتباط مسئولان با اقشار مختلف جامعه اشاره کرد و افزود: آنچه باید مسئولان در حل مشکلات مورد توجه قرار دهند، ادبیاتی مبتنی بر فرهنگ و ارتباط با مردم است که بی‌شک بهره‌گیری از این اصل می‌تواند در حل مشکلات نقش بسزایی داشته باشد.

وی ساخت‌وسازهای غیرمجاز و توسعه این امر در کلان‌شهرهایی مانند مشهد را از جمله مشکلاتی عنوان کرد که در حال حاضر گريبان توسعه کلان‌شهرها را گرفته است.

جای خالی نماینده پارلمانی شهرداران کلان‌شهرها در مجلس

نماینده مردم مشهد در مجلس شورای‌اسلامی در بخش ديگري از سخنانش گفت: طبق آيین‌نامه مجلس، شهرداري تهران دارای نماینده پارلمانی است که در این راستا حضور این فرد و ارائه گزارش‌های او به نمایندگان سبب آشنایی با مشکلات و افزایش پیگیری برای رفع نیازها و خلأهای قانونی در حوزه مدیریت شهری می‌شود/س 

برچسب ها: کشور ، توجیه ، مشهد
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.