معاون امور معادن و اكتشافات سازمان صنعت، معدن و تجارت استان مركزی گفت: حدود دو درصد از ذخایر معادن این استان سالانه استخراج می‌شود.

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران اراک، حسنی افزود: هم اكنون یك میلیارد و 100 میلیون تن ذخایر معادن این استان در حال بهره برداری است كه از این میزان حدود 17 میلیون تن برداشت می شود.

وی افزود: ذخایر معادن شناسایی شده در سطح استان مركزی حدود پنج میلیارد تن و شامل معادنی همچون تراورتن، آهن، سرب، سولفات سدیم، مصالح ساختمانی و گچ است.

معاون سازمان صنعت، معدن و تجارت استان مركزی ادامه داد: فراهم شدن شرایط استخراج مواد معدنی در نهایت افزایش میزان برداشت، ایجاد اشتغال، توسعه پایدار و افزایش سهم تولیدات ناخالص داخلی را به همراه دارد.

حسنی اضافه كرد: افزایش میزان برداشت از معادن در گرو ارتقاء جایگاه صنعت معدن و تغییر نگرش ها نسبت به این بخش است زیرا هنوز برای برخی سرمایه گذاران این مهم ناشناخته است.

وی تاكید كرد: تغییر نگرش نسبت به بخش معدن سبب افزایش سرمایه گذاری و در نتیجه رشد میزان استخراج می شود.

معاون سازمان صنعت، معدن و تجارت استان مركزی عنوان كرد: معدن سرمایه ای عظیم است كه باید برای آیندگان باقی بماند تا آنان نیز از مزایای این نعمت خدادادی بهره مند شوند.

حسنی یادآور شد: افزایش میزان استخراج مواد معدنی نیازمند تقاضای خریداران و همچنین ایجاد بیشتر صنایع پایین دستی است در غیر این صورت افزایش بهره برداری مفید نخواهد بود./س

برچسب ها: استخراج ، دو درصد ، ذخایر
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.