مدیر كل تعاون، كار و رفاه اجتماعی استان خوزستان گفت: واحدهای مسكن مهر دزفول باید به سرعت تكمیل و به متقاضیان واگذار شود.

 به گزارش باشگاه خبرنگاران خوزستان؛ 'سیدخلف موسوی در نشست شورای مسكن شهرستان دزفول گفت: به منظور تسریع در اتمام واحدهای مسكن مهر دزفول ، تعاونی ها سریعا مشكلات موجود با پیمانكاران را حل و برای آنها چاره اندیشی كنند.

وی افزود:برخی پیمانكاران مسكن مهر دزفول با تعدیل وزیر راه و شهرسازی موافقت كرده و حاضر به تكمیل واحدهای مسكونی می باشند.

موسوی گفت: به منظور تسریع در تكمیل طرح های مسكن مهر دزفول ، تعاونی های مسكن مهر مبلغ تعدیل مورد نظر وزیر را از متقاضیان دریافت و به پیمانكاران تحویل دهند.

وی گفت: قرار داد آن دسته از پیمانكارانی كه به هیچ وجه حاضر به توافق و تكمیل واحدهای مسكونی نیستند فسخ و این واحدها بدست تعاونی ها یا متقاضیان تكمیل شود.

مدیر كل تعاون ، كار و رفاه اجتماعی خوزستان به مدیران تعاونی های مسكن مهر دزفول توصیه كرد: در نشست مشتركی با پیمانكاران در حضور فرماندار ویژه دزفول میزان كار باقی مانده هر شركت مشخص و تعیین تكلیف شود.

وی اظهار داشت: تاخیر در تكمیل واحدهای مسكن مهر احتمال افزایش سود وام 250 میلیون ریالی از چهار به 18 درصد افزایش خواهد یافت.

موسوی به مدیران تعاونی ها پیشنهاد كرد : واحدهایی كه در مرحله نازك كاری قرار دارند را به متقاضیان تحویل داده تا خود آنان را تكمیل كنند.

وی در خصوص مالیات اخذ شده از پیمانكاران مسكن مهر گفت: این مالیات غیر قانونی از پیمانكاران دریافت شده و در این خصوص علیه سازمان امور مالیاتی در دستگاه قضایی شكایت می شود.

مدیر كل تعاون ، كار و رفاه اجتماعی با اشاره به اینكه پیمانكاران این مالیات را بر دوش متقاضیان انداخته اند افزود: از هر واحد مسكونی دو میلیون ریال مالیات دریافت شده است.

وی فلسفه وجودی تعاونی ها را ایجاد نظم و وحدت در كار جمعی در جامعه عنوان كرد و افزود: 90 درصد اجرای طرح مسكن مهر بر عهده تعاونی ها بوده و مردم دزفول قدرشناس تلاش و كار شبانه روزی تعاونی ها می باشند.

فرماندار ویژه دزفول نیز در این نشست به مشكلات متقاضیان مسكن مهر اشاره كرد و گفت: بسیاری از این متقاضیان مستاجر و در شرایط نامناسبی زندگی می كنند.

عبدالرضا احسانی نیا از تعاونی های مسكن مهر دزفول خواست پیمانكاران را مكلف كنند طبق قرار داد واحدهای مسكونی را هر چه سریعتر تكمیل و به متقاضیان واگذار نمایند.

وی با اشاره متواری شدن برخی پیمانكاران به رغم دریافت پول گفت:خوشبختانه بیشتر پیمانكاران دزفول برای حفظ آبروی خود تصمیم به اتمام كار دارند.

فرماندار دزفول افزود: با آن دسته از پیمانكارانی كه به هیچ وجه توافق نكرده و حاضر به تكمیل واحدهای مسكن مهر طبق قرار داد نیستند با حضور دادستان دزفول برخورد قانونی خواهد شد و طبق اصل 46 ، خسارت و دیركرد از آنها دریافت می شود.

وی ،گرانی مصالح و تورم را دلیل اصلی افزایش سهم آورده متقاضیان در مسكن مهر عنوان كرد.

مسوول اعتبارات بانك مسكن مركزی دزفول ، نرخ سود بانكی مسكن مهر را 12 درصد عنوان كرد و گفت: دولت از محل یارانه ها هشت درصد از آن را پرداخت و چهار درصد باقی مانده را متقاضی پرداخت می كند.

' حسین ذات محمد علی ' از تعاونی های مسكن مهر خواست تا فرصت باقی است اقدام لازم را جهت تكمیل و تحویل واحدهای مسكونی انجام داده تا سود وام آنها از 12 به 18 درصد افزایش نیابد.

رییس اتحادیه مسكن مهر دزفول نیز در این نشست مشكلات پیرامون مسكن مهر دزفول را تشریح كرد و گفت: مردم بیشترین همكاری را از نظر پرداخت سهم آورده داشته اند.

' عبدالرحیم طهرانی نژاد ' افزود: عدم اتمام طرح مسكن مهر دزفول از سوی پیمانكاران طبق قرار داد به افزایش قیمت مصالح ساختمانی منجر شده است.

یكی از مدیران تعاونی های مسكن مهر دزفول نیز ، افزایش سهم آورده متقاضیان را نادرست دانست و گفت: طبق قرارداد پیمانكاران می باست در ساخت واحدهای مسكن مهر از مصالح درجه یك استفاده كنند در حالیكه از مصالح درجه سه استفاده كرده و از این بابت سود زیادی نصیب آنان شده است.

وی افزود: افزایش سهم آورده بدلیل افزایش قیمت مصالح قابل قبول نیست./س

برچسب ها: تکمیل ، مسکن ، مهر
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.