عضو هیأت رئیسه کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس، با اعلام اینکه سؤال من از وزیر علوم، تحقیقات و فناوری درباره چگونگی وضعیت کنونی دانشگاه‌ها در حوزه‌های فرهنگی،آموزشی و پرورشی است،گفت: باید مشخص شود که آیا فعالیت‌ های فرهنگی در دانشگاه‌ها به درستی از سوی مسئولان مربوطه انجام شده است.

 

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران بجنورد، قاسم جعفری درباره سؤال خود از وزیر علوم،تحقیقات و فناوری درباره وضعیت دانشگاه‌های کشور، تصریح کرد: هم‌اکنون سؤال از وزیر علوم به هیأت رئیسه ارسال شده و در آینده نزدیک این سؤال در کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس مطرح می‌شود.

نماینده مردم بجنورد،مانه وسملقان در مجلس شورای اسلامی، با تأکید بر اهداف وزارت علوم، تحقیقات و فناوری برای توسعه امور فرهنگی و اجتماعی در دانشگاه‌ها، گفت: بر اساس اساسنامه‌ این وزارتخانه،دانشگاه‌ها یکسری اهداف را پیش روی خود دارند که این رسالت‌ها شامل مسائل آموزشی، پرورشی و فرهنگی است.

وی با بیان اینکه هم‌ اکنون جوانان بعد از گذراندن دوران تحصیلی در آموزش و پرورش وارد دانشگاه می‌شوند،افزود:به طور حتم مسئولان باید در این مقاطع زمینه را به گونه‌ای فراهم کنند که جوانان در تمام حوزه ‌ها طی زمان مشخص رشد کرده و متعالی شوند.

این نماینده مردم در مجلس نهم، با اعلام اینکه سؤال من از وزیر علوم، تحقیقات و فناوری درباره چگونگی وضعیت کنونی دانشگاه‌ها در حوزه‌های فرهنگی، آموزشی و پرورشی است،تصریح کرد: باید مشخص شود که آیا فعالیت‌های فرهنگی در دانشگاه ‌ها به درستی و به اندازه از سوی مسئولان مربوطه انجام شده است.

جعفری گفت: با توجه به فرمایشات رهبر معظم انقلاب که می‌گویند دانشجویان،افسران جوان و اساتید،فرماندهان جنگ نرم هستند، باید در زمینه توسعه امور فرهنگی تلاش دو چندان کرد.

وی با تأکید بر اینکه امروزه دشمنان اسلام می‌خواهند از راه ‌های اقتصادی نظام را ناکارآمد جلوه بدهند،یادآور شد:مهم‌ترین راهکار مقابله با این توطئه‌ها، دشمن شناسی، داشتن شناخت و بصیرت است.

عضو هیأت رئیسه کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس شورای اسلامی،ادامه داد: دشمن در جبهه فرهنگی و جنگ نرم در لباس فرهنگ به میدان می‌آید تا ما نتوانیم او را بشناسیم اما ما باید دارای بصیرت باشیم زیرا دشمنان سعی دارند ارزش‌ های اسلامی را در جامعه کمرنگ جلوه دهند./س

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.