ثروت و طول عمر دوخواسته و مطلوب اکثر انسان هاست که برای رسیدن به آن، تلاش فراوانی نموده و سختی های زیادی را تحمل می کنند.

به گزارش مجله شبانه باشگاه خبرنگاران، وبلاگ صراط در جدیدترین نوشته خود آورده است:

ثروت و طول عمر دوخواسته و مطلوب اکثر انسان هاست که برای رسیدن به آن، تلاش فراوانی نموده و سختی های زیادی را تحمل می کنند. دنبال هر کاری که می روند برای رسیدن به این دو خواسته است. از سویی عمر و وقت خود را می دهند تا ثروتی به دست آورند و از سوی دیگر دارایی خود را می دهند تا چند صباحی بیشتر عمر کنند. البته گاهی هم، بیراهه می روند.

لذا آنقدر دنبال جمع مال و زیاد کردن ثروت می روند که سلامتی خود را به خطر می اندازند و حتی گاهی تمام عمر خود را در راه کسب ثروت صرف نموده و یا به باد می دهند. گاهی نیزکه به بیماری ودردی مبتلا می شوند، حاضرند تمام ثروت خود را بدهند تا نجات یابند. و چه بسا وقتی که در تنگنای زندگی و مرگ قرار گیرند با اشتیاق تمام، همه دارایی خود را در مقابل لقمه ای نان و جرعه ای آب حراج کنند  تا شاید از مرگ رهایی یابند.

undefined


از سوی دیگر، خیلی ها نیز از این نکته غافل اند که دارایی و ثروت غیر از روزی است. چه بسا افراد ثروتمندی که نتوانند از دارایی و ثروت خود استفاده کنند و حسرت یک زندگی با حداقل امکانات را در دل داشته باشند. اما روزی که باشد، مال کم هم برکت پیدا می کند و امکان و قدرت استفاده از آن نیز فراهم می گردد.

اما برای رسیدن به این دوهدف و خواسته در کنار کار و تلاش، راه های میانبری نیز وجود دارد که با پیمودن آن می توان هم روزی خود را زیاد نمود و هم عمر را. در واقع یک تیر است و دو نشان. هم

فال است و هم تماشا. کاری هست که خدا آن را خیلی دوست دارد و برای همین اگر کسی انجامش دهد، هم روزی و هم عمر او را افزایش می دهد. برای اینکه بدانیم کدام عمل این خاصیت را دارد بهتر است از پیامبر مهربانی و رحمت خود یاد بگیریم که فرمود:

هرکه دوست دارد روزیش زیاد و عمرش طولانی شود، صله رحم نماید.
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار