خبرگزاري فرانسه عناوين برخي از مهمترين رويدادهاي جهان را در روز دوشنبه بيست و هشتم ژانويه، نهم بهمن ماه،‌ به اين ترتيب اعلام کرد:

به گزارش سرويس بين‌ الملل باشگاه خبرنگاران،
برزيل
سانتا ماريا- پيگيري اخبار در رابطه با کشته شدن 245 نفر در آتش سوزي در يک مرکز تفريحي شبانه در شهر سانتا ماريا در جنوب برزيل و زخمي شدن دهها نفر ديگر در اين حادثه.
 
مصر
قاهره- پيگيري اخبار و تحولات مصر در شرايطي که اوضاع در اين کشور شکننده است. درگيرها و خشونتهايي که از سه روز پيش در مصر اتفاق افتاده تا کنون دهها کشته و صدها زخمي برجا گذاشته است.  
 
فرانسه، سوريه
پاريس، دمشق- نمايندگان مخالفان در نشستي که درباره سوريه در پاريس تشکيل مي شود، شرکت مي کنند. اين نشست به طور غيرعلني از ساعت هشت و سي  دقيقه به وقت گرينويچ برگزار خواهد شد. همزمان با شروع نشست، لوران فابيوس وزير امور خارجه فرانسه در کنفرانسي مطبوعاتي شرکت خواهد کرد.  
 
کوبا
پايگاه نظامي گوانتانامو آمريکا- متهمان حملات يازده سپتامبر از جمله خالد شيخ محمد ، تبعه پاکستاني، در جلسه يک کميسيون نظامي حضور خواهند يافت.
 
روسيه
مسکو- رسيدگي به پرونده سرگئي ماگنيتسکي، حقوقدان روس که سال 2009 در زندان جان باخت، روز دوشنبه ساعت هفت به وقت گرينويچ در دادگاه مسکو بررسي خواهد شد. اين پرونده به موضوعي تنش زا ميان واشنگتن و مسکو تبديل شده است.
 
کره جنوبي
سئول- انگ سان سوچي، رهبر مخالفان ميانمار و نماينده پارلمان اين کشور به سئول سفر مي کند.
 
اسرائيل و سرزمينهاي فلسطيني
بيت المقدس- رايزني ها براي تشکيل ائتلاف ميان بنيامين نتانياهو نخست وزير اسرائيل و يائير لاپيد که در انتخابات پارلماني اخير اسرائيل به نتايج قابل توجهي دست يافت، ادامه مي يابد.  
 
بلژيک
بروکسل- کميسر امور داخلي اتحاديه اروپا روز دوشنبه پيشنهادهاي خود را براي تقويت مبارزه با افراط گرايي و خشونت ارائه خواهد کرد. قرار است روز سه شنبه کنفرانسي در سطح وزيران براي بررسي همين موضوع در بروکسل برگزار شود.
 
 
اسپانيا
مادريد- هفت سال پس از عمليات نيروهاي پليس ايتاليا که به متلاشي شدن يک شبکه گسترده دوپينگ منجر شد، رسيدگي به پرونده «پوئترو» روز دوشنبه در دادگاه مادريد از سر گرفته خواهد شد.
 
 
کره جنوبي، چين
سئول، پکن- پيگيري اخبار مربوط به کره شمالي در شرايطي که تحريهاي سازمان ملل متحد برضد اين کشور تنشهاي جديدي به وجود آورده است. در اين شرايط کره شمالي همسايه جنوبي خود را تهديد کرده و چين نيز هشدار داده است که اگر کره شمالي به آزمايش هسته اي ديگري اقدام کند، حمايتهاي خود را از اين کشور کاهش خواهد داد.  
 
اردن
امان- پيگيري اخبار سياسي در اردن در حالي که مردم اين کشور منتظر هستند تا نتايج قطعي انتخابات پارلماني کشورشان که جنبش اخوان المسلمين آن را تحريم کرده بود، منتشر شود.
 
 
بلژيک
بروکسل- وزراي شيلات و کشاورزي کشورهاي عضو اتحاديه اروپا بعد از ظهر روز دوشنبه در نشستي مشترک در بروکسل شرکت خواهند کرد تا روند مذاکرات ميان اتحاديه اروپا و نروژ را در زمينه شيلات و اصلاح سياستهاي مشترک اروپا در بخش کشاورزي بررسي کنند.
 
واتيکان
واتيکان- اسقف هاي کليساي کلداني به منظور انتخاب يک اسقف اعظم روز دوشنبه در واتيکان دور هم جمع مي شوند. کليساي کلدانيها، کليساي قديمي مشرق است که شمار پيروان آن به پانصد هزار نفر مي رسد و از اين ميان دويست هزار نفر آنها در عراق زندگي مي کنند. 


برچسب ها: عناوین ، دوشنبه ، جهان ، اخبار
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار