پيش بيني مشاور اوباما از سقوط قريب الوقوع آل سعود،تکذیب کشتی تفریحی مهدی هاشمی از سوی برادرش،اولین تغییر در وزارت بهداشت،سفارت انگلیس در قاهره تعطیل شد،95 درصد حرف‌هايي كه درباره من نقل مي‌شود، دروغ است،خود را وارث انقلاب مي‌دانست،صالح‌آبادی تکذیب کرد، 50كشته در ناآرامي‌هاي اخیر مصر،اعتراض شدید نماینده مجلس به سفیر کره،دعوت تبریزی‌ها از پزشکیان،از مهمترین اخبار ویژه روزنامه های امروز هستند.

به گزارش مجله شبانه باشگاه خبرنگاران،  اخبار ویژه روزنامه های امروز را می توانید در اینجا بخوانید. 

 *کیهان:

شركت اپوزيسيون در انتخابات پذيرش مشروعيت انتخابات است
يك سايت وابسته به گروهك نهضت آزادي ملي-مذهبي اعلام كرد: با شرايطي كه الان وجود دارد شركت كردن در انتخابات هيچ معنايي ندارد.

اين سايت ملي-مذهبي در توضيح دلايل خود نوشت: دليل اول اين است كه به هر حال شروطي كه آقاي خاتمي و اصلاح طلبان از پيش تر براي انتخابات گذاشته اند مثل آزادي آقايان موسوي و كروبي و بقيه شروط هيچ كدام عملي نشده است. اگر از اين ديدگاه به اپوزيسيون نگاه كنيم مي بينيم كه رژيم هرگز اعتنايي به پيشنهادات آنها نكرده و كنار نيامده است؛ هنوز طرفداران حاكميت موسوي و كروبي را سران فتنه مي دانند و براي شركت در انتخابات مي گويند بايد از اينها اعلام برائت شود.

در ادامه تحليل مذكور آمده است: دليل دوم اين است كه اگر كساني كه شروطشان پذيرفته نشده وارد انتخابات شوند و در آن شركت كنند، مشاركتشان به نظام مشروعيت خواهد داد و اين دقيقا چيزي است كه نظام مي خواهد. وقتي آن ها هيچ پيشنهادي از مخالفان را قبول نكرده و هيچ بحثي با مخالفان در اين باره نكرده اند، اگر مخالفان در انتخابات شركت كنند در حقيقت پوئني است كه به حكومت مي دهند و مشروعيت انتخابات را قبول مي كنند، انتخاباتي كه هيچ چيزي در آن عوض نشده است. شوراي نگهبان همچنان سر جاي خود قرار دارد و هيچ خواسته اي از مخالفان در آن عملي نشده است.
 
روايت آخرين سفير كانادا از شكست سياست انزواي ايران
آخرين سفير كانادا در ايران گفت تلاش غرب براي انزواي ايران محكوم به شكست است.جان موندي ضمن سخناني در «موسسه خدمات متحد سلطنتي» در شهر رجيناي كانادا، ايران را يك بازيگر منطقه اي مهم دانست و تصريح كرد: «آنان نشان داده اند در اعمال نفوذ فوق العاده بر برخي از كشورهاي منطقه از قدرت كافي برخوردارند.»

موندي در ادامه تاكيد كرد، بايد با مذاكرات و گفت وگو براي دستيابي به نتيجه اي «مطلوب براي هر دو طرف»، از هرگونه تقابل نظامي با ايران پرهيز كرد.

به گزارش پرس تي وي، موندي كه بعد از تيرگي روابط ديپلماتيك ميان ايران و كانادا از ايران اخراج شد، همچنين خاطرنشان كرد: اتاوا نبايد روابط ديپلماتيك خود را با ايران قطع مي كرد چرا كه اين اقدام حاوي پيامي اشتباه به جامعه بين الملل است مبني بر اين كه گفت وگوي سياسي با جمهوري اسلامي بيهوده است.كانادا، 7 سپتامبر 2012 ميلادي، تعطيلي سفارت خود در ايران را اعلام كرد و به ديپلمات هاي ايراني در كانادا پنج روز مهلت داد، خاك آن كشور را ترك كنند.
 
پيش بيني مشاور اوباما از سقوط قريب الوقوع آل سعود
يك مشاور اوباما كه سابقه فعاليت در سازمان سيا را دارد، احتمال انقلاب در عربستان و سقوط رژيم سعودي را «بسيار زياد» اعلام كرد.
به گزارش العالم، بروس ريدل (از افسران سابق سرويس اطلاعاتي آمريكا و پژوهشگر مركز سياست هاي خاورميانه) توصيه هايي را به اوباما درباره اوضاع عربستان ارايه كرد؛ خلاصه توصيه ها اين است كه امسال در عربستان احتمال انقلاب قوي است.

در اين مشاوره آمده است: آمريكا در عربستان گزينه اي به جز آل سعود ندارد و بايد بر حكومت اين كشور براي انجام سريع تغييرات (مورد نظر مردم) فشار بياورد. خاندان حاكم بر عربستان با تغييرات در اين كشور مخالف است.

ريدل در بخش ديگري از اين گزارش تأكيد كرده است: تغييرات انقلابي در عربستان براي منافع آمريكا در همه زمينه ها فاجعه آميز خواهد بود و ضربه اي دردناك به نفوذ راهبردي آمريكا در منطقه وارد خواهد كرد؛ اين خطر در مراحل بعدي ساير كشورهاي منطقه خليج فارس و اردن را نيز تهديد خواهد كرد.

ريدل به اوباما پيشنهاد كرد اطلاعات كافي درباره بحران آينده عربستان به دست بياورد تا بتواند از تأثيرات منفي آن بر بازار نفت جلوگيري كند.
ريدل تصريح مي كند: اگر موج بيداري در عربستان آغاز شود به احتمال زياد شبيه انقلاب در ساير كشورهاي عربي خواهد بود. اكنون هم يك سال است كه تظاهرات مسالمت آميز و آميخته با برخورد خشونت آميز با مردم در منطقه نفت خيز عربستان آغاز شده است.
اين كارشناس آمريكايي هشدار داد اعتراضات عربستان ممكن است از شمال رياض يا عسير در مرز يمن آغاز شود و همانند يك گلوله برف به شهرهاي بزرگ عربستان كشيده شود.

وي خاطرنشان كرد: اگر سلمان بن عبدالعزيز وليعهد عربستان يا عبدالله بن عبدالعزيز با وجود نگراني ها و اختلاف ها بر سر جانشيني بميرند، عربستان بيشتر در معرض انقلاب قرار خواهدگرفت.
ريدل مي نويسد: ممكن است وحدت عربستان از بين برود و حجاز از قسمت هاي ديگر عربستان جدا شود، و ممكن است شرق عربستان به دست شيعيان و مركز آن به دست گروه هاي سلفي افراطي بيفتد. ريدل معتقد است اگر در عربستان انقلابي صورت گيرد پادشاهي هاي خليج فارس سقوط خواهند كرد و اقليت سني در بحرين بدون تانك و اموال خاندان سعودي نخواهد توانست به كار خود ادامه دهد و قطر و كويت و امارات هم نمي توانند از خود در برابر نظام انقلابي عربستان حمايت كنند. در صورت سرنگوني آل سعود، فقط سلطان قابوس در عمان ممكن است همچنان بر مسند حكومت باقي بماند.
وي با بيان اينكه اميد چنداني به بقاي نظام پادشاهي سعودي ندارد، نوشت: از آنجا كه منافع آمريكا بسيار به خاندان سعودي وابسته شده، كاخ سفيد قادر به فاصله گرفتن از اين رژيم نيست.

اشتباه اصلاح طلبان اين بود كه سال 88 زير بازي زدند
عضو مستعفي حزب مشاركت براي چندمين بار اعلام كرد رفتار اصلاح طلبان بعد از انتخابات سال 88 اشتباه بود.
عباس عبدي در مصاحبه با روزنامه زنجيره اي بهار با بيان اينكه طيف مذكور بعد از انتخابات سال 88 فراتر از اصلاح طلبي رفتند، گفت: آنها نمي توانند بين دو نقطه اصلاح طلبي و فراتر از رفورم، نقطه بهينه اي را انتخاب كنند، متاسفانه هم منافع اين طرف را مي خواهند و هم منافع آن طرف را. منافع هر دو را مي خواهند و نمي خواهند هزينه اش را بدهند اما در واقع الان در نقطه اي هستند كه هزينه هر دو فاز را مي دهند اما منفعت هيچ يك را نمي برند.

وي با بيان اينكه «اصلاح طلبان نبايد از مشي 4 سال گذشته برگردند» گفت: يا بايد بگويند اصلاحات تا اطلاع ثانوي تعطيل است، يا اين را بگويند كه آمدنمان به آن صورت اشتباه بود و اشتباه را تصحيح كنند تصحيحش اين است كه منطق ورود اصلاح طلبان در انتخابات 88 اشتباه بود.

 اين چيزي نيست كه من الان بگويم. چهار سال پيش هم قبل از انتخابات نامه اي به دوستان نوشتم منطق و رفتارهاي بعد از انتخابات هم اشتباه بود. وقتي مي خواهيد از موضع اصلاح طلبي به درون قدرت بياييد نمي شود هر نوع رفتاري را انجام داد.

 هنگامي كه اصلاح طلبان سيستم انتخاباتي را پذيرفتند و از پيش هم كما بيش مي دانستند كه چگونه است و تجربيات قبلي هم دراين باره داشتند در اين صورت بايد مجموعه تبعاتش را نيز مي پذيرفتند هنگامي كه در انتخابات ورود پيدا مي كنيد، نمي توان رجعيت برگزاركننده اش را به كلي رد كرد.

وي با بيان اينكه پيش از انتخابات سال 88 نيز ادعاهايي مطرح مي شد اما اعتنا نمي شد، گفت: اين دوستان وقتي نوبت خودشان كه مي رسد قبول ندارند و زير بازي مي زنند. اين نوع رفتارها درست نيست. بحث اين نيست كه انتخابات درست بوده يا نه؟ و اگر نبوده چقدر اشكال داشته بحث اين است كه يك بام و دو هوا نمي شود.

 براي مثال برخي از اصلاح طلبان امروز مسئله شان اين است كه تا وقتي آقاي كروبي و موسوي در حصر هستند در انتخابات شركت نمي كنيم و از اين سخنان؛ چطور آن موقع كه آقاي منتظري را حصر كردند مسئله اي نبود. آن زمان شوراي امنيت ملي زير نظر چه كساني بود يا وقتي كه من و تعداد زيادي از دوستان ديگر زندان رفتيم كي بود؟

عضو مستعفي مشاركت با انتقاد از رفتار اصلاح طلبان در آشوب هاي تيرماه 78 گفت: در 18 تير بارها هم به آن ها گفته شد كه اين وضع را جمع كنيد، مسئوليتش را بپذيريد و كار را درست كنيد اما نشستند. دوشنبه، سه شنبه، چهارشنبه شد. من بايد به دانشجو بگويم كه چرا افراط كردي؟

عبدي در بخش ديگري در اين مصاحبه با تصريح بر اينكه اصلاح طلبان هاشمي را تغيير دادند، گفت: آقاي هاشمي 2013 يا 2005 (يادتان هست شعار Hashemi2005 را) فرق مي كند. اين تغييراتي كه در ايشان مي بينيد محصول اصلاحات است. سخنراني هاي آقاي هاشمي سال 70 تا 73 را در كنار سخنراني هاي امروز ايشان بگذاريد و به خوانندگان بگوييد قضاوت كنند، انگار متعلق به دو فرد متضاد است. آقاي هاشمي تغييراتش محصول اصلاحات است اين تغييرات خيلي زياد است.

اين كه آقاي هاشمي مي گويد انتخابات آزاد حرف مهمي است. يعني تغييرات مهمي رخ داده ولي خوب است دو دوره انتخابات ايشان را مجددا در تلويزيون نمايش دهند تا معلوم شود كه حتي انتخابات 88 نسبت به آن زمان 10گام به پيش بوده است ولي فراموش نكنيد كه همان فرد در سال 84 به جايي مي رسد كه در ايران يك روحاني كه در انقلاب بوده تراكت تبليغاتي اش Hashemi2005، مي شود در آمريكا هم اين طوري تبليغ نمي كنند.

 اين نشان مي دهد كه چه تغييراتي به وجود آمده است بگذريم از اين كه معلوم است تيمش فاجعه بود با اين تيم تبليغاتي كه ظاهراً از گروه هاي تبليغاتي كالاهاي تجارتي بود كه نمي شد در انتخابات برنده شد در هر حال اين آقاي هاشمي آن هاشمي نيست. اسمش مشترك است ولي رسمش نه؛ حداقل در بيان وي درباره نحوه نقش آفريني هاشمي مي گويد: او پايگاه اجتماعي مستقل و كافي ندارد. البته در درون ساخت قدرت قضيه فرق مي كند.

 تنها نقشي كه آقاي هاشمي مي تواند براي بازسازي اصلاحات داشته باشد نقش كاتاليزور است؛ واكنش را تسريع مي كند. يعني رابطه نزديكي اصلاح طلبان و حكومت باشد به شرطي كه اطرافيان، اين نقش را خراب نكنند. مشكلش فقط همين وسوسه رياست جمهوري دوباره است. اين اشكال اصلاح طلبان هم هست كه مي خواهند يك پيروزي به دست بياورند و بكوشند تمام شكست هاي گذشته را ماله كشي كنند.

كاسه ليسي مي كنيم پس هستيم!
يك پايگاه رسانه اي وابسته به فتنه گران فراري با استدلالي محكم ثابت كرد فتنه سبز نمرده است.
سايت نداي سبز با اشاره به ملاقات رجب مزروعي، اردشير ارجمند و دو همكار آنها در گروهك ملي مذهبي با برخي مقامات اروپايي (در قالب شوراي هماهنگي سبز)، اين ملاقات را نشانه حيات فتنه گران دانست و نوشت: سه سال و نيم پس از تحقق جنبش سبز، و حدود دو سال پس از به حصر بردن آقايان موسوي و كروبي و خانم رهنورد، و در هنگامه اي كه اقتدارگرايان حاكم با استفاده از بازوهاي تبليغاتي و رسانه اي خود پيوسته از «مرگ فتنه» مي گويند، فراهم آمدن اين امكان گفت وگو با تأكيد نمايندگان شوراي اروپا، نشان از پتانسيل ارزشمندي دارد كه بيش از همه، خود «سبزها» بايد قدرشناس آن باشند.

نداي سبز كه توسط پسر مزروعي اداره مي شود، افزود: هيچ امكان سالم و فرصت نيكي را نبايد فروگذاشت، در داخل يا خارج از كشور فرستادگان جريان فتنه در ملاقات ها با ابراز خدمتگزاري تمام خطاب به طرف اروپايي تصريح كرده اند كه تا جريان متبوع آنها روي كار نيايد، دنيا روي آرامش نخواهد ديد و اين در حالي است كه بخش اصلي بحران ها و جنگ ها در دنيا زير سر غرب است.

با اين حال يك عضو گروهك اتحاد جمهوري خواهان در واكنش به ملاقات اميرارجمند و مزروعي با برخي مقامات حاشيه اي شوراي اروپا تصريح كرد كه آنها نه تنها نماينده مردم ايران بلكه مخالفان مقيم خارج نيز نيستند.

حسين باقرزاده كه چند سالي است از گروهك منافقين جدا شده، در پايگاه اينترنتي گويانيوز مي نويسد: اين روزها رفت و آمد به اتحاديه اروپا زياد شده است. چند روز پيش آقاي رضا پهلوي با مقامات اين اتحاديه سخن مي گفت و به فاصله كوتاهي آقاي اميرارجمند به همراه سه تن از اصلاح طلبان و نيروهاي ملي-مذهبي در آن جا صحبت كردند. مجاهدين خلق[منافقين] هم كه مرتباً آن جا پلاسند و در رفت و آمد. از نوع اين ديدارها با مقامات آمريكايي نيز در جريان است.

وي مي افزايد: اين ديدارها در صورتي كه شفاف باشد و اين افراد و گروه ها نظر شخصي يا گروهي خود را به مقامات خارجي برسانند مسئله اي نيست. مشكل اين جا است كه بسياري از اينان به نام «مردم ايران» و چنان مي نمايند كه گويا از بسياري از ايرانيان نمايندگي دارند.

 مثلاً مجاهدين خود را «(تنها) بديل دموكراتيك» رژيم معرفي مي كنند، آقاي پهلوي از طرف يك «شوراي ملي» سخن مي گويند كه گويي فراگير است و ايشان را به سخنگويي خود برگزيده اند، و آقاي اميرارجمند در عين اين كه خود را سخنگوي «شوراي» مجهول «هماهنگي راه سبز اميد» معرفي مي كنند از طرف «جنبش سبز» سخن مي گويند و اين هر دو را يكي مي دانند.

باقرزاده نوشت: از اين مسئله مي گذريم كه وقتي مقامات و سياست گذاران اروپايي و آمريكايي پيام هاي كاملاً متضاد را از اين نمايندگان و گروه ها مي شنوند چه نتيجه اي مي گيرند و اين البته فقط مسئله آن ها نيست، مسئله من و ميليون ها ايراني ديگر نيز هست. اين ميليون ها ايراني هيچ يك از اينان را به نمايندگي خود برنگزيده اند. آيا چند ميليون ايراني خارج كشور نبايد در تعيين اين كه چه كساني به نام آنان سخن مي گويند سهمي داشته باشند؟

وي مي پرسد: تاكي بايد اجازه داد كه افراد، گروه ها و لابي هايي به نام ايران و ايرانيان برنامه ها و اهداف خود را دنبال كنند و پيام هاي متضادي به مقامات خارجي برسانند بدون اين كه دست كم از ايرانيان خارج كشور نمايندگي داشته باشند؟ آيا وقت آن نرسيده است كه همه ايرانياني كه اين لابي ها و سياستمداران را به عنوان نماينده خود نمي شناسند فرياد بلند كنند كه «نماينده من كو؟»
 
*وطن امروز:

تکذیب کشتی تفریحی مهدی هاشمی از سوی برادرش

چرا مهدی تکذیب نکرد؟

محسن هاشمی در گفت‌وگویی ضمن تكذيب ماجراي كشتي تفريحي برادرش، مهدي هاشمي گفت: «شما توجه کنید به تخریبی که علیه مهدی برای موضوع کشتی درست کردند. نوشتند کشتی تفریحی مهدی؛ جالب است که در این خبر یک نامه‌ای هم گنجاندند که نوشته شده بود به فلان پایگاه هوایی مبنی بر اینکه این کشتی که می‌آید فرودگاه مهرآباد تهران، متعلق به فلانی (مهدی هاشمی) است.

 حالا آدم باید عاقل باشد و فریب اینجور تخریب‌های روشن را نخورد». نكته جالب توجه اين است كه بعد از گذشت مدت طولاني از انتشار اين خبر و تصوير نامه درخواست ترخيص اين كشتي تفريحي از فرودگاه و سكوت مهدي هاشمي در اين‌باره، اين محسن هاشمي است كه مساله را به جاي برادرش تكذيب مي‌كند! درصورتي‌كه صاحب امضاي درخواست ترخيص و مرجعي كه نامه خطاب به آنها نوشته شده بايد در مورد اصالت نامه اظهارنظر كنند.

دليل اينكه چرا مهدي هاشمي و مرجع قانوني در فرودگاه كه نامه خطاب به آنها نوشته شده، سكوت كرده‌اند، مشخص است. از سوي ديگر محسن هاشمي استدلال كرده كه كشتي تفريحي برادر او در تهران كارايي ندارد! اين اظهارنظر درحالي است كه باربري هوايي، يك روش متداول و بسيار مقرون به صرفه‌تر با ضريب ريسك كمتر در حوزه انتقال است و همواره از سوي بيمه‌گزاران و بيمه‌گران مورد استقبال قرار مي‌گيرد. بهتر است آقاي محسن هاشمي اگر قرار است درباره كشتي يا ساير مطالب منتشر شده درباره برادر خود اظهارنظر كنند، در اين‌باره بيشتر بينديشند.

پاکستان: بدون همکاری ایران صلح با طالبان عملی نیست
سخنگوی وزارت خارجه پاکستان افزود: کشورش همراه روسیه، چین و ایران در حال رایزنی به منظور پیشبرد فرآیند صلح در افغانستان است. به گزارش پرس‌تی‌وی، معظم علی‌خان، سخنگوی وزارت خارجه پاکستان با اعلام این موضوع گفت: بدون همکاری متقابل ایران، افغانستان و پاکستان فرآیند صلح در افغانستان عملی نخواهد بود.

 در سال گذشته و با تشکیل شورایعالی صلح در افغانستان تلاش‌های دولت کابل برای پیشبرد طرح گفت‌وگو با طالبان و مشارکت دادن آنها در قدرت آغاز شد اما‌ ترور برهان‌الدین ربانی، رئیس این شورا در سال گذشته فعالیت‌های این شورا برای پیشبرد طرح صلح با طالبان عملا ناکام گذاشته است.

*خراسان:

اردو رفتن دانش آموزان ممنوع شد!
براساس بخشنامه چندي پيش وزارت آموزش و پرورش به مديران کل استانهاي سراسر کشور، برگزاري هرگونه اردوي دانش آموزي تحت هر عنوان تا اطلاع ثانوي به جز يک نوع اردو ممنوع بوده و در صورت اعزام دانش آموزان به هرگونه اردو، مسئوليت عدم رعايت بخشنامه و تبعات آن بر عهده مديران مدارس خواهد بود.

نامه مشايي براي حل اختلاف يک پمپ بنزين با دولت
در حالي که بر اساس قوانين، بخش هاي حقوقي دولت مسئوليتي در قبال رسيدگي به اختلافات مادي و معنوي اشخاص حقيقي و حقوقي با دستگاههاي دولتي ندارند، براساس بررسي يکي از نهادهاي نظارتي، معاونت حقوقي دو دستگاه دولتي بر اساس نامه اسفنديار رحيم مشايي در اواخر دوره مسئوليت خود در دفتر رييس جمهور موظف شده بودند مشکلات حقوقي به وجود آمده در قرارداد بهره برداري يک پمپ بنزين در تهران را بررسي و رفع کنند که اين موضوع زمان قبل توجهي از کارمندان اين دستگاه ها گرفته است.

*آرمان:

لیست انتخاباتی در سراسر ایران

شنیده شد که روح‌ا... حسینیان گفت: موضوع انتخابات شوراها در جلسات اخیر شورای مرکزی جبهه پایداری مطرح شده و تصمیمات لازم گرفته شده است. فارس نوشت؛ حسینیان اظهار کرد: این برنامه‌ها در زمان خود اعلام و در سرتاسر ایران اجرا خواهد شد. حسینیان با بیان اینکه برنامه‌های جبهه پایداری برای انتخابات شوراها، همزمان با برنامه‌های این جبهه برای انتخابات ریاست‌جمهوری اجرایی خواهد شد، خاطرنشان کرد: در همه نقاط کشور برای انتخابات شوراها لیست خواهیم داشت.

نامه گلایه ­آمیز خطیب به ضرغامی
شنیده شد که در پی اتفاقاتی که چندی پیش در برنامه زنده روح پهلوانی رخ داد،‌ سرپرست فدراسیون کشتی نامه گلایه‌آمیز خود را به رئیس سازمان صداوسیما نوشت و خواستار برخورد با عوامل این برنامه شد. سراج۲۴ نوشت؛ چندی پیش وقتی سوالات دو کارشناس این برنامه و اشاره‌شان به حاشیه‌های فدراسیون به مذاق خطیب خوش نیامد، سرپرست فدراسیون کشتی به جای پاسخ دادن، به پرخاش با کارشناسان برنامه پرداخت و پس از آن نیز این برنامه زنده را ترک کرد.

 خطیب در نامه خود عنوان کرده دلیل این دشمنی کارشناسان با وی این است که آنها اعتقاد دارند که وی به درد کشتی نمی‌خورد و برای او جای سوال وجود دارد که چرا آنها به اشتباه خود پی نمی‌برند! همچنین شنیده می‌شود خطیب تنها به نامه به ضرغامی اکتفا نکرده و امروز نیز برای یکی دیگر از مسئولان بلندپایه نامه نوشته است.

دعوت تبریزی‌ها از پزشکیان
شنیده شد که جمعی از اعضای یکی از اصناف بازار تبریز در هفته گذشته از دکتر پزشکیان خواسته‌اند تا دعوت به کاندیداتوری در انتخابات ریاست‌جمهوری آتی را بپذیرد. خبرنامه‌ کمپین دعوت از دکتر پزشکیان نوشت؛ پزشکیان گفت: پاسخ به دعوت‌کنندگان همچنان همان پاسخ است: در حال بررسی هستم و هنوز تصمیمی نگرفته­ام. گویا طی هفته گذشته، تعدادی از نمایندگان مناطق غرب کشور حمایت خود را از کاندیداتوری دکتر مسعود پزشکیان، نماینده تبریز اعلام کرده‌اند.

 «مهر» مجرم نیست
شنیده شد که هیات منصفه دادگاه مطبوعات استان تهران، مدیران «دولت‌یار» و «تریبون مستضعفین» را مجرم تشخیص داد و مدیر خبرگزاری «مهر» را مجرم ندانست. ایسنا نوشت؛ جلسه رسیدگی به اتهامات مدیران مسئول خبرگزاری مهر و سایت‌های دولت‌یار و تریبون مستضعفین، صبح روز یک‌شنبه 8 بهمن‌ در شعبه 78 دادگاه کیفری استان تهران برگزار شد و پس از ختم جلسه رسیدگی هیات منصفه مطبوعات وارد شور شدند. براساس اعلام نظر هیات منصفه مطبوعات، مدیران سایت‌های دولت‌یار و تریبون مستضعفین مجرم شناخته شده‌ و مستحق تخیف دانسته شده‌اند. مدیرعامل خبرگزاری مهر نیز در مورد دو اتهام مجرم شناخته نشده است.

اولین تغییر در وزارت بهداشت
شنیده شد که این اولین تغییر سرپرست جدید وزارت بهداشت، در ستاد وزارت بهداشت است. فارس نوشت؛ حسن آقاجانی پیش از این رئیس دفتر وزارتی و روابط عمومی وزارت بهداشت و مشاور ارشد، مرضیه وحیددستجردی، وزیر اسبق بهداشت بود. گفته می‌شود، حمید حسینی، مدیر روابط عمومی و سخنگوی وزارت بهداشت نیز از سمت خود استعفا داده است و منتظر تایید استعفای خود از سوی سرپرست جدید وزارت بهداست است تا به سازمان صدا و سیما محل کار سابق خود بازگردد.

سفارت انگلیس در قاهره تعطیل شد
شنیده شد که منابع مصری دیروز اعلام کردند: سفارت انگلیس در قاهره بدون اعلام هرگونه علتی در برابر مراجعان تعطیل شده است. مهر نوشت؛ شبکه اسکای­نیوز عربی در خبری فوری به نقل از منابع مصری اعلام کرد: سفارت انگلیس در قاهره فعالیت‌های خود را به حالت تعلیق درآورد. سفارت انگلیس هیچ دلیلی برای تعطیلی این سفارتخانه در قاهره ذکر نکرده است.

اعتراض شدید نماینده مجلس به سفیر کره
شنیده شد که علیرضا محجوب طی بیانیه‌ای سفیر کره را تهدید کرد. مهر نوشت؛ اعتراض کارگران گروه صنعتی انتخاب که صبح روز یکشنبه با مجوز وزارت کشور مقابل سفارت کره برگزار شده بود در حالی پایان یافت که علیرضا محجوب نماینده عامه کارگران در مجلس شورای اسلامی در بیانیه‌ای خطاب به سفیر کره گفت: اگر پول شرکت انتخاب را ندهید در تمامی استان­ها اعتراض خواهیم کرد.

 گویا در پی لغو قرارداد بین گروه صنعتی انتخاب با شرکت دوو الکترونیک، مبلغ قرارداد به این شرکت داده نشده است و این موجب بیکاری هزاران کارگر ایرانی شده است.

ثبت 138 درگیری ارتش با دزدان دریایی
شنیده شد که فرمانده نیروی دریایی ارتش از 138 مورد درگیری تفنگدارن این نیرو با دزدان دریایی خبر داد. مهر نوشت دریادار سیاری گفت: در حال حاضر به دلیل کنترل صد در صدی منطقه توسط نیروی دریایی ایران، دزدان دریایی جرات حرکت به سمت کشتی‌های ما را ندارند.

آغاز سفرهای تبلیغاتی یک نامزد انتخاباتی
شنیده شد که خسرو نصیری‌زاده نامزد یازدهمین دوره انخابات ریاست جمهوری هفته آینده با رفتن به شیراز اولین سفر تبلیغاتی خود را آغاز می‌کند. فارس نوشت ؛ رضا شیخ‌بیگی قائم مقام دبیر کل مجمع متخصصین ایران و مدیر روابط عمومی این مجمع از سفر تبلیغاتی خسرو نصیری‌زاده دبیرکل مجمع متخصصین ایران و نامزد یازدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری خبر داد و اظهار داشت: نصیری زاده هفته آینده به شیراز سفر می‌کند. وی افزود: دبیر کل مجمع متخصصین ایران در سفر خود به شیراز 12 دیدار خواهد داشت که دیدار با روحانیون، دانشجویان و بسیج مهندسین بخشی از برنامه های وی در این سفر است.

*تهران امروز:

95 درصد حرف‌هايي كه درباره من نقل مي‌شود، دروغ است
سيدحسن خميني نوه امام راحل در دیدار با اعضای ستاد بزرگداشت شهدای گروه توحیدی منصورون و خانواده‌هاي آنها با اشاره به اينكه كسی یك رفتار خلاف ادب اجتماعی از امام سراغ ندارد گفت: باید همه ما از آن بزرگوار الگو بگیریم. نه اینكه یكباره تغییر رفتار داده و بی‌ادبی كنیم و حرمت بزرگان‌مان را نداشته باشیم؟

یك بچه طلبه انگار نه انگار كه در مقابل یك پیرمرد ایستاده است! پس این توصیه پیامبر كه مي‌فرمایند «وقرّوا كباركم» چیست؟ بعضی‌ها چشم را مي‌بندند و دهان را باز مي‌كنند! و البته برخی بدتر چشم را هم باز مي‌كنند و دهان را هم باز مي‌كنند؛ به روی طرف نگاه مي‌كنند و هر حرفی را مي‌زنند.

وی تصریح كرد: امروز در جامعه ما متاسفانه نسبت‌هاي ناروا بسیار رواج پیدا كرده است. خیلی‌ها هم برای اینكه تیراژشان بالا برود این اخبار را دائم تكرار مي‌كنند. در مورد خود بنده، به جز خبرهاي رسمي‌كه منتشر مي‌شود، در مورد سایر خبرها 95 درصد موارد و حرف‌هايی كه در مورد من نقل مي‌شود، دروغ است؛ كاری به محتوای مثبت و منفی خبرها ندارم، بلكه منظورم صحت آنهاست. مثلا مي‌گویند فلانی به فلانی حرفی را زده است؛ منبع این خبر كجاست؟ سیدحسن خمينی در بخشي ديگر از سخنانش گفت:تمام كارهاي بزرگ از نقاط كوچك شروع مي‌شود.

وقتی فتح و پیروزی نصیب مي‌شود، وقتی كه باد به پرچم مي‌خورد سر و كله عده‌اي پیدا مي‌شود كه مقدم‌شان مبارك است، اما «مرد روزهاي سخت» آن گروه‌هايی هستند كه عامل جمع كردن آنها حول یك عقیده، ایمان آنها به‌حقانیت راه‌شان است و حاضر به تحمل هزینه بوده و دلبسته به حطام دنیا نیستند.

 وي با بيان اينكه خیلی اوقات دعواهاي ما شخصی مي‌شود، تاكيد كرد: اگر با كسی اختلاف داریم نباید با شخص او اختلاف داشته باشیم، بلكه باید با خطای او اختلاف داشته باشیم. یكی از مواردی هم كه معمولا انتقادات گزنده مي‌شود همين موضوع است كه در انتقادات از فرد انتقاد مي‌كنیم، بلكه باید از فعل و كار افراد انتقاد كنیم و سعی كنیم كار را از فرد مجزا كنیم و بر این اساس هر‌كاری ممكن است از هر كدام از ما سر بزند.

واكنش حبيبي به سخنان اخير رئيس دولت اصلاحات
چندي پيش‌ محمد خاتمي‌طی سخنانی در جمع اعضای سازمان جوانان مجمع نیروهاي خط امام(ره) مطالبی گفت كه باعث واكنش برخي سياسيون شده است. محمد نبی حبیبی دبیركل حزب موتلفه اسلامي‌كه در پایان نشست دبیران این حزب با اشاره به سخنان اخیر سید‌محمد خاتمي‌بیان داشت: متاسفانه كسانی كه روزگاری در اثر مهر و محبت‌هاي این سرزمين به پست و مقامي‌رسیدند و انقلاب به آنها آبرو داد در مقام انكار پیشرفت‌هاي عظیم ملت و موقعیت جهانی انقلاب اسلامي‌برآمده‌اند و بی پروا درمورد انقلاب سیاه نمایی مي‌كنند.

وی ادامه داد: ملت مثل كوه در برابر تهدیدها و تحریمها ایستاده‌اند و خم به ابرو نمي‌آورد. كشور در پیشرفت‌هاي علمي‌و فنی در ردیف 10 كشور برتر جهان است. آقای خاتمي‌با بی‌انصافی مي‌گوید ایران مثل كوه یخ در حال آب شدن است. حبيبي در بخش دیگری از سخنان خود گفت: آقای خاتمي‌مي‌گوید امام(ره) و مقام معظم رهبری قابل نقد هستند اما نمي‌گويد این نقد چیست؟

وي تصریح كرد: آقای خاتمي‌‌كه به فكر نقد از امام(ره) و رهبری افتاده‌اند، چرا چشم و گوش خود را به نقد ملت علیه اهالی فتنه بسته‌اند و حاضر نیست به صدها اشكال و ایرادی كه مردم به آنها وارد مي‌كنند پاسخ دهد. او و دوستانش پشت به مردم و نظام كرده‌اند و حاضر نیستند كلامي‌بشنوند و اگر كوه یخی بودند در حال آب شدن هستند.

روحانی:رفسنجانی خود را وارث انقلاب مي‌دانست
حجت‌الاسلام سیدحميد روحانی رئیس سابق بنیاد تاریخ پژوهشی ایران معاصر درنشست جامعه اسلامي‌مهندسین پیرامون موضوع انتخابات آزاد و اظهارات‌هاشمي‌رفسنجانی بیان كرد: آقای ‌هاشمي‌مشكل دیگری دارد. مشكل این است كه خود را وارث انقلاب مي‌دانست و گمان مي‌كرد ایشان باید انقلاب را رهبری و كارگردانی مي‌كرد. از الطاف الهی بود كه به نحوی كنار زده شد و سمتی در این خصوص نداشته باشد. وی در پاسخ به سوالی در خصوص عملكرد سیدحسن خمينی و موسسه تنظیم نشر آثار امام پاسخ داد: حسن خمينی مسئولیت و رسالتش را به‌عنوان نوه امام به خوبی انجام نداد.

صالح‌آبادی تکذیب کرد
علی صالح‌آبادی رئیس سازمان بورس در پاسخ به این سوال كه آیا شایعه مطرح شدن وی به عنوان وزیر اقتصاد آینده صحت دارد، یا خیر تاكيد كرد: چنین شایعه‌اي كاملا كذب بوده و نه در حال حاضر و نه در آینده وزیر اقتصاد نخواهم شد.

پاسخ تابش به مشی اصلاح‌طلبی دارند در مجلس
محمدرضا تابش نماینده اصلاح‌طلب مجلس در پاسخ به این سوال كه آیا نمایندگانی كه مشی اصلاح‌طلبی دارند در مجلس نهم هم گردهم جمع مي‌شوند یا با هم همفكری دارند،‌ به فارس گفت:چون ما به عنوان اصلاح‌طلب وارد عرصه انتخابات نشدیم و در واقع تشكل اصلاح‌طلبی نبود كه از ما حمایت كند و با وجود اینكه عده ما هم قابل توجه بود ولی فراكسیون تشكیل ندادیم.

 البته ما از آرمان‌ها عدول نمي‌كنیم ولی ما در مجلس كار تشكیلاتی انجام نمي‌دهیم و حتی به صورت غیر رسمي‌هم جلسه‌اي برگزار نكرده‌ايم. تاكنون هیچ جلسه‌اي كه راجع به مسائل كلی كشور از جمله انتخابات در آن صحبت شود، نداشتیم.

جریان ملاقات محرمانه حزب موتلفه اسلامي‌با اصلاح‌طلبان
روزنامه اصلاح‌طلب آرمان روابط‌عمومي‌در تيتر يك شماره روز گذشته خود مدعي ملاقات محرمانه حزب موتلفه اسلامي‌با اصلاح‌طلبان شد. در اين زمينه محمد علي اماني قائم‌مقام دبيركل حزب موتلفه اسلامي‌ضمن رد اين ادعا تصريح كرد: گفتمان حزب موتلفه اسلامي‌ريشه در گفتمان امام و رهبري دارد كه از اصلي‌ترين بنيان‌هاي آن وحدت سياست و ديانت است. چنين تفكري با نگاه سكولار فاصله عميق دارد و از اين رو دروغين بودن شايعاتي از قبيل ديدارهاي محرمانه و تعاملات انتخاباتي از واضحات است.

سایت تابناک فیلتر شد
سایت تابناک با حکم دادستانی تهران به دلیل انتشار نظرات برخی کاربران، فیلتر شده است. اين سایت خبری تحلیلی كه به تازگی مجوز خبرگزاری دریافت کرده است، از ساعت یک بامداد یک‌شنبه مسدود شده و قابلیت دسترسی ندارد. این گزارش حاکی است مسئولان سایت تابناک به‌دنبال رفع مشکل فیلتر از سوی مراجع مربوطه هستند.

*جمهوری:

اعتراض كارگران اهوازی از عدم پرداخت حقوق معوقه
جمعي از كارگران شركت‌هاي پيمانكاري كه طرف قرارداد با شهرداري اهواز هستند در تماس با دفتر روزنامه جمهوري اسلامي در اهواز اظهار داشتند بيش از 4 ماه است حقوق خود را دريافت نكرده‌اند. اين افراد ضمن درخواست از مسئولين براي پي گيري پرداخت حقوق معوقه خود از وضعيت ناراحت كننده زندگي و خانواده شان در شرايط سخت گراني جامعه شكايت دارند. اين افراد در بخش‌هاي نظافت خيابان‌ها و معابر و جمع آوري زباله در شهر اهواز مشغول به كار مي‌باشند.

 50كشته در ناآرامي‌هاي اخیر مصر  
افزايش كشته شدگان ناآرامي‌هاي مصر به 50 نفر طي سه روز گذشته، اكنون افكار عمومي جهان عرب را با اين سؤال مواجه كرده است كه آيا مواضع محمد مرسي رئيس‌جمهور مصر درباره سوريه را مي‌توان درباره خود او نيز تكرار كرد؟ مرسي، بارها گفته است به دليل كشته شدن مخالفان بشار اسد به دست نظاميان سوري، وي بايد از رياست جمهوري كنار برود.

سايت تابناك فیلتر شد
با خارج شدن سايت تابناك از دسترس كاربران، از صبح ديروز، خبرگزاري فارس اعلام كرد اين سايت فيلتر شده است. اين خبرگزاري نوشت: سايت تابناك با حكم دادستاني تهران به دليل انتشار نظرات برخي از كاربران، فيلتر شده است.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار