حزب سعادت ترکيه با برگزاري تظاهرات، مخالفت خود را با استقرار موشک هاي پاتريوت در خاک اين کشور اعلام و از سياست دولت در خصوص سوريه انتقاد کرد.

به گزارش سرويس بين‌ الملل باشگاه خبرنگاران به نقل از شبکه تلويزيوني سوريه ،حزب سعادت ترکيه از جمله احزاب مخالف دولت اين کشور مخالفت خود را با استقرار موشک هاي پاتريوت در خاک ترکيه اعلام کرد و دولت رجب طيب اردوغان نخست وزير ترکيه را به تبعيت و بندگي آمريکا متهم کرد.
در همين حال شماري از شهروندان ترکيه نيز سياست هاي خصمانه دولت اين کشور را عليه سوريه محکوم کردند و حوادث سوريه را بازي غرب براي پايان دادن به مقاومت سوريه براي خدمت به اسرائيل دانستند.
ناتو آمادگي موشک هاي پاتريوت مستقر شده در مرزهاي ترکيه و سوريه را اعلام کرد و در همين حال حزب اسلامي سعادت ترکيه مخالفت خود را با استقرار اين سامانه اعلام کرد و استقرار موشک هاي ناتو را به جنگ هاي صليبي قرون وسطي عليه اين منطقه تشبيه کرد.
رئيس شاخه حزب سعادت در آنکارا گفت: آنچه در سوريه روي مي دهد کار قدرت هاي غربي است. ما به عنوان يک کشور اسلامي بايد براي پيدا کردن راهي جهت حل بحران سوريه تلاش کنيم اما متاسفانه دولت ما به جاي آن که نقش طبيعي خود را براي برقراري آرامش ايفا کند از افراد مسلح براي کشتن ديگران استفاده مي کند.
در ادامه گزارش آمده است: طرفداران حزب اسلامي سعادت در بيانيه اي مخالفت خود را با سياست هاي حزب عدالت و توسعه عليه مردم سوريه اعلام کردند و حوادث سوريه را کار غرب دانستند و دولت اردوغان را به تبعيت کامل از دستورات آمريکا متهم کردند.
يکي از شرکت کنندگان در تظاهرات گفت: حوادث سوريه براي پايان دادن به مقاومت اين کشور و به وجود آوردند حکومتي جديد است که دوست رژيم صهيونيستي باشد و هدف از موشک هاي پاتريوت نيز حمايت از رژيم صهيونيستي است. حوادث سوريه در واقعي يک بازي شبيه بازي ليبي است. مسلمانان را به جان هم مي اندازند تا دوران قرون وسطي را احيا کنند. اين توطئه ها با پيروزي ما به پايان مي رسد.
يکي ديگر از تظاهرکنندگان گفت: ترکيه سياست صفر کردن مشکلات با همسايگان را آغاز کرد و اکنون با همه همسايه ها مشکل داريم و اين  امر نشان مي دهد دولت ما نگرش سياسي ندارد. دولت و ملت سوريه برادران ما هستند. ما مي دانيم سياست خارجي آمريکا از زمان کاندوليزا رايس مبتني بر ايجاد اختلاف بين مسلمانان براي خدمت به رژيم صهيونيستي است.
در ادامه گزارش آمده است: همه ترک ها اعم از مسلمانان، لائيک ها و ملي گرايان به ماهيت اين بازي و اهداف آن پي برده اند به همين سبب از برادران سوري خود در مقابله با اين حوادث حمايت مي کنند.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار