مهمترين عناوين بين الملل در روزي که گذشت :

به گزارش سرويس بين‌ الملل باشگاه خبرنگاران ،


به گزارش شبكه خبري "ان بي سي 4" آمريكا پنج نفر در اثر تيراندازي فردي ناشناس در نزديكي يك باشگاه شبانه در واشنگتن مجروح شده‌اند و تيراندازي‌هاي جداگانه شيکاگو نيز 5 کشته بر جاي گذاشت.


"علي اكبر صالحي" وزير امور خارجه كشورمان به منظور شركت در نشست "اتحاديه آفريقائي" كه در روز هاي 28-27 ژانويه برگزار خواهد شد به كشور اتيوپي سفر كرده و امروز وارد "آديس آبابا" پايتخت آن كشور شد.


داده‌هاي جديد نشان مي‌دهند كه صادرات نفت خام ايران به چين در فاصله دسامبر سال گذشته ميلادي براي دومين بار به بالاترين ميزان خود رسيده بود كه خود نشان دهنده آنست كه چين نسبت به تحريم‌هاي وضع شده ضد ايراني كه از سوي آمريكا هدايت مي‌شود بي اعتناست.


کنفرانس بین المللی وحدت اسلامی در تهران آغاز شد.


كاهش دما در انگليس به افزايش بارش برف و باران منجر شده و باعث شده تا 34 هشدار سيل و 200 هشدار عمومي در سرتاسر آن كشور نسبت به وقوع سيل و تبعات آن به شهروندان انگليسي از سوي دولت آن كشور داده شود.


همسر رئيس سابق تشكيلات خودگردان فلسطين موعد نهايي براي انتشار نتيچه تحقيقلت بر روي پيكر ياسر عرفات را اعلام كرد.


مهمترين نقاط استقرار افراد مسلح تروريست در شهر داريا در ريف دمشق به دست ارتش سوريه افتاده است و ارتش هم اکنون براي پاکسازي اطراف حرم حضرت سکينه (س) دختر حضرت علي (ع) در داريا تلاش مي کند.


"ثريا سپه پور" در مقاله جديدي تحت عنوان "آيا رسانه هاي غربي تبليغات ضد ايراني را افزايش مي دهند؟" به نقش مخرب رسانه هاي غربي از جمله "بي بي سي" و "صداي آمريكا" در ايجاد ناآرامي و اغتشاش در كشورمان پس از فتنه 88 و برنامه ريزي شان در مورد مداخلات دوباره در آستانه انتخابات آتي اشاره مي كند.


يك مقام دولتي كره جنوبي از خريد نفت خام ايران از سوي شركت سامسونگ توتال اين كشور خبر داد.



روزنامه معاريو رژيم صهيونيستي از سرخوردگي بنيامين نتانياهو نخست وزير اين كشور به دليل بي توجهي رهبران جهان به پيروزي حزبش در انتخابات كنست خبر داد.


سفارت آمريكا و انگليس در قاهره از معلق شدن خدمات عمومي خود در امروز همزمان با بالاگرفتن زدوخوردها بين معترضان ونيروهاي امنيتي اين شهر خبر دادند.


مامور سابق سازمان اطلاعات مرکزی آمریکا و يكي از مشاوران اوباما رئيس جمهور این کشور از احتمال بسیار زیاد انقلاب در عربستان و به خطر افتادن منافع آمریکا در منطقه اظهار نگرانی کرد.


بيستمين اجلاس سران کشورهاي عضو اتحاديه آفريقا امروز يکشنبه در آديس آبابا و با محور مداخله نظامي فرانسه در کشور مالي آغاز به کار کرد.


يك مقام مسئول در شهر خالص استان دياله عراق موعد تخليه كامل بقاياي گروهك تروريستي منافقين از اردوگاه اشرف را اعلام كرد.


"شلومو ساند" مورخ اسرائيلي و نويسنده کتاب "چگونه سرزمين اسرائيل اختراع شد" با اشاره به اين که افسانه بازگشت به سرزمين اجدادي با شهرکسازي صهيونيستي قابل توجيه نيست تاکيد کرد جامعه اسرائيل نژادپرست ترين جامعه در جهان است.


پليس كربلا از افزايش تدابير شديد امنيتي ونقاط ايست بازرسي در اين شهر همزمان با تهديد گروه هاي تروريستي براي عمليات انفجاري خبر داد.


جمعيت اسلامي الوفاق بحرين اعلام کرد نظاميان رژيم آل خليفه دستکم چهل و پنج نفر را در منامه پايتخت اين کشور بازداشت کردند.


کارشناسان خاطر نشان کرده اند در صورتي که راهکاري براي مبارزه با بيکاري در جهان ارائه نشود، چندين نسل سوخته در جوامع غربي به جاي خواهد ماند.


هزاران تن از مردم صنعاء با حضور در خيابان هاي اين شهر خواستار محاكمه علي عبدالله صالح ديكتاتور سابق يمن شدند.


"بنيامين نتانياهو" نخست وزير رژيم صهيونيستي امروز در جلسه هفتگي خود با اعضاي كابينه اش در مورد آنچه وي مدعي است تهديد ايران هسته اي و بحران سوريه به بحث و تبادل نظر پرداخت.


بر اثر آتش سوزي در جنوب برزيل نود نفر کشته شدند .


شبکه فيس بوک در ماه هاي اخير شمار زيادي از کاربران خود را از دست داد و رسما وارد دوره رکود شد.



درحالیکه مفتی‌های وهابی به دلیل صدور فتواهای عجیب، حتی در خود عربستان دستمایه طنز و تمسخر مردم عادی شده اند؛ مفتی کل عربستان از مردم این کشور خواست از بدبینی به مفتی‌ها خودداری کرده و آنها را تخریب نکنند.


با فشار سه کشور روسیه، چین، و پاکستان سازمان ملل متحد تصمیم گرفته تا تحقیقاتی در رابطه با چگونگی حملات هواپیماهای بدون سرنشین آمریکا، انگلیس، و رژیم صهیونیستی در منطقه خاورمیانه را آغاز کند.


رسانه هاي مصري از در تازه ترين گزارش‌هاي خود از شهر"پورت سعيد" از تيراندازي افراد ناشناس وبه آتش كشيده شدن باشگاه افسران اين شهر خبر دادند.


کميسر توسعه اتحاديه اروپا از افزايش کمک هاي مالي و نظامي اين اتحاديه براي مقابله با شورشيان مالي خبر داد.


"فضل شاکر" بازیگر لبنانی با انتقاد از محافل هنری و تشبیه آن به یک قلب سیاه و با اعلام انزجار از توهین به ساحت مقدس پیامبر اسلام (ص) برای یاری رساندن به رسول الله و تقرب به خداوند از عرصه بازیگری کناره گیری کرد.


"سوزان مالونی" مشاور سابق وزارت امور خارجه آمریکا و پژوهشگر ارشد مرکز مطالعات خاورمیانه در مؤسسه بروکینگز با ارائه مقاله ای آمریکا را درگیر چالش های داخلی و خارجی دانسته و با اشاره به قدرت دفاعی و اراده ملی کشورمان تنها گزینه آمریکا در رابطه با مسئله هسته ای را گفتگو با ایران دانسته است.


بدهکاری به تاجران مواد مخدر و عدم توانایی در پرداخت بدهی، کشاورز افغانستانی مجبور کرد تا دختر خردسال خود را در ازای بدهی به دستان پلید تاجران مواد مخدر بسپارد.



به گفته يک منبع ديپلماتيک فرانسوي ، «ژان - ايو لودريان» وزير دفاع فرانسه با شاهزاده سلطان بن عبدالعزيز وليعهد عربستان درباره مداخله نظاميان فرانسوي در مالي و همکاري نظامي بين رياض و پاريس گفتگو کرد.


روزنامه ساندي تايمز انگليس از درخواست سفير كشورمان از رئيس جمهور آمريكا و نخست وزيرانگليس براي پايان دادن به حمايت از مخالفان مسلح خبر داد.


ديميتري مدودف نخست وزير روسيه در گفتگو با شبكه سي ان ان به سوالات فريد ذکريا ،‌ مجري اين شبكه در خصوص رابطه روسيه با آمريكا واوضاع جاري سوريه پاسخ داد.


نماينده پاکستان در سازمان ملل متحد تاکيد کرد حملات هواپيماهاي بدون سرنشين آمريکا ناقض استقلال و حاکميت پاکستان است.
برچسب ها: بین الملل ، عناوین ، خبر
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار