پادشاه اردن يکشنبه همه طرفها و در صدر آنها آمريکا را به شرکت در تلاشها براي ازسرگيري مذاکرات سازش بين تشکيلات خودگردان فلسطيني و رژيم صهيونيستي دعوت کرد.

به گزارش سرويس بين‌ الملل باشگاه خبرنگاران به نقل از خبرگزاري فرانسه ؛ عبد الله دوم ازسرگيري تلاشهاي سازش را مشروط به آن دانست که رژيم صهيونيستي تدابير يکجانبه و توسعه شهرکهاي صهيونيست‌نشين در کرانه باختري رود اردن و يهودي سازي شهر اشغالي قدس را متوقف کند. 

 دربار اردن در بيانيه اي اعلام کرد عبد الله دوم در ديدار با يک هيئت از کميته آمريکايي يهودي که به امان سفر کرده است گفت :« همه طرفهاي منطقه اي و بين المللي و در صدر آنها آمريکا بايد به تلاشها براي ازسرگيري صلح و استفاده از دوره دوم رياست جمهوري باراک اوباما رئيس جمهور آمريکا به منظور دستيابي به صلح عادلانه و فراگير که آينده ملتهاي غرب آسيا را تضمين کند ملحق شوند».

عبدا لله دوم گفت :« موفقيت تلاشهاي صلح مشروط به آن است که اسرائيل ، تدابير يکجانبه و شهرکسازي و تلاشها براي يهودي سازي شهر قدس را متوقف کند».وي بر لزوم « تلاش براي برون رفت از بن بست و احياي روند صلح بين فلسطينيان و اسرائيلي‌ها بر اساس راهکار تشکيل دو کشور » تأکيد  کرد و گفت « اين راهکار تنها راه تحقق صلح عادلانه و فراگير در غرب آسياست ».

پادشاه اردن بر « لزوم تشديد تلاشها براي تحقق صلح تا تشکيل کشور مستقل فلسطين در سرزمين ملي فلسطينيان در مرزهاي 1967ميلادي به پايتختي قدس شريف در کنار اسرائيل که با امنيت و صلح زندگي کند » تأکيد کرد.پادشاه اردن همچنين « بر اهميت استفاده از فرصت دستيابي فلسطين به عنوان کشور ناظر غير عضو در سازمان ملل به عنوان عامل مثبت براي حمايت از تلاشها به منظور دستيابي به صلح فراگير که به منازعه در منطقه پايان دهد» تصريح کرد.


                                  آخرين اخبار جهان را اينجا بخوانيد.
برچسب ها: سازش ، پادشاه ، اردن
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار