"سوزان مالونی" مشاور سابق وزارت امور خارجه آمریکا و پژوهشگر ارشد مرکز مطالعات خاورمیانه در مؤسسه بروکینگز با ارائه مقاله ای آمریکا را درگیر چالش های داخلی و خارجی دانسته و با اشاره به قدرت دفاعی و اراده ملی کشورمان تنها گزینه آمریکا در رابطه با مسئله هسته ای را گفتگو با ایران دانسته است.

به گزارش سرويس بين‌ الملل باشگاه خبرنگاران به نقل از الانصار نت، مؤسسه تحقیقاتی "بروکینگز" با ارائه مقاله ای نوشت: گفتگو با ایران و همراهی با آن بر سر میز مذاکره بهترین انتخاب بلکه تنها انتخاب آمریکاست و در این صورت نتایج حاصله حتی اگر منافع ایالات متحده را تامین نکند باز هم رضایت بخش بوده و یک تلاش مفید محسوب می شود.

نویسنده مقاله "سوزان مالونی" مشاور سابق وزارت امور خارجه آمریکا و کارشناس امور خاورمیانه در مرکز "سابان" وابسته به "بروکینگز" اذعان داشت که حمله به عراق و افغانستان هزینه هنگفتی برای آمریکا داشته و این حملات مردم آمریکا را نیز به ستوه آورده است، در حال حاضر اولویت اول مردم آمریکا بهبود وضع اقتصادی نیست نه لشکرکشی به مناطق دیگر به همین دلیل تنها راه و بهترین راه این است که با ایران وارد مذاکره شد تا بتوان حداقلِ اهداف آمریکا را تحقق بخشید.

وی تاکید کرد که شاید راه حل دیپلماتیک به نفع آمریکا نباشد اما جنگ با ایران مطمئنا به ضرر آمریکا رقم خواهد خورد.

مالونی افزود: مهمترین و حساس ترین مسئله دور دوم ریاست جمهوری باراک اوباما پرونده هسته ای ایران است، او باید این فرصت تاریخی را غنیمت بشمرد و حالا که راه مذاکره باز شده فرصت را غنیمت شمرده و با ایران گفتگو کند. اوباما اگر می خواهد منافع آمریکا در خاورمیانه بیش از با تهدید و خسران مواجه نشود باید با ایران گفتگو کند او تنها از این طریق است که می تواند قواعد بازی را تغییر دهد.

البته ذکر این نکته هم واجب است که آمریکا در منطقه هنوز خاورمیانه هنوز درگیر باتلاقی است که در عراق و افغانستان برای خود ساخته است و با توجه به مشکلات داخلی نیز نمی تواند جز مذاکره راه دیگری را نتخاب کند، از سوی دیگر قدرت نظامی و اراده ملی ایران به هیچ وجه با کشورهای مثل عراق و افغانستان و سایر کشورهای خاورمیانه قابل مقایسه نیست.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار