رئيس مجلس اعلاي عراق با اشاره به بحران سوريه گفت: خون و خونريزي و جنگ افروزي به دليل شکست سياست آهن و آتش همچنان ادامه دارد و تنها راه حل اين بحران، گفتمان و توجه به خواسته مردم اين کشور است.

به گزارش خبرنگار سياست خارجي باشگاه خبرنگاران، "سيد عمار حکيم" در نشست افتتاحيه بيست و ششمين اجلاس وحدت اسلامي ضمن تبريک سالروز ولادت حضرت رسول اکرم(ص) و ميلاد امام جعفر صادق(ع) گفت: حضرت رسول بزرگ‌ترين مصلح در جهان بوده و اسوه حسنه‌اي براي مسلمانان است و ما بايد در اجراي برنامه‌هاي وحدت خود از پروژه اصلاحيه اين پيامبر گرامي در صدر اسلام الگو بگيريم.

وي تصريح کرد: ما به صراحت مي‌گوييم وجود اديان و فرق مختلف، نعمت بسيار بزرگي براي جهان اسلام است و مسلمانان بايد در هر مذهبي که هستند متحد باشند.

حکيم افزود: تفاوت و تنوع ميان اديان و فرق، نه‌تنها ايجاد اختلاف نمي‌کند، بلکه يک نياز اساسي براي جهان اسلام است.

رئيس مجلس اعلاي عراق ادامه داد: اين تنوع‌ها تجربه‌هاي زياد و تازه‌اي را براي امت واحده اسلام در اختيار خواهد گذاشت و تعدد اديان نبايد موجب اختلاف و تفرقه شود، بلکه بايد موجب تبادل افکار براي دستيابي به موفقيت‌ها باشد.

حکيم اظهار داشت: هر قوميتي که در جهان اسلام خود را برتر از ديگري بداند به بيراهه مي‌رود، همان‌طور که برخي فرقه‌ها براي ايجاد تفرقه ميان مسلمانان شکل گرفته و سعي دارند گروهي را بر گروه ديگر بشورانند.

وي تأکيد کرد: ما بايد براي تقويت همبستگي خود با تأسي از رسول خدا(ص) و ائمه اطهار تلاش کنيم و از موج عظيم بيداري اسلامي با وحدت و يکپارچگي حمايت کنيم.

رئيس مجلس اعلاي عراق با اشاره به بحران سوريه گفت: خون و خونريزي و جنگ افروزي به دليل شکست سياست آهن و آتش همچنان ادامه دارد و تنها راه حل اين بحران، گفتمان و توجه به خواسته مردم اين کشور است.

وي در ادامه افزود: حاکمان ديکتاتور بحرين نيز بايد به خواسته ملت خود توجه کنند تا همبستگي بار ديگر به اين کشور بازگردد.

حکيم تصريح کرد: در مسئله عراق نيز هيچ راهي جز گفتمان براي حل مشکلات وجود نداشته و اين ملت عراق هستند که تصميم‌گيرندگان اصلي براي کشورشان هستند و بايد تفاهم در ميان ملت عراق ايجاد شود که اين محور اصلي وحدت است.

وي در پايان خاطرنشان کرد: ما پيروزي‌هاي ملت فلسطين در جنگ 22 و 8 روزه را تبريک مي‌گوييم و اين نشان‌دهنده همبستگي ميان ملت فلسطين بوده و از همه سران اين کشور مي‌خواهيم با يکديگر همدل و يک‌پارچه شوند تا پيروزي نهايي محقق شود.

انتهاي پيام/ش
برچسب ها: حکیم ، صلح ، اسوه
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار