مدیرکل امور عشایر خراسان شمالی گفت:پنج طرح عمرانی با اعتبارچهار هزار و 161 میلیون ریال به مناسبت ایام الله دهه فجر در استان به بهره‌برداری می‌رسد.

 به گزارش خبرنگارباشگاه خبرنگاران بجنورد، موسی‌الرضا شادمهر با بیان این خبرگفت

پنج طرح عمرانی با اعتبارچهار هزار و 161میلیون ریال به مناسبت ایام الله دهه فجر در استان به بهره‌برداری می‌رسد.

وی همچنین با اشاره به برنامه‌های پیش بینی شده برای برگزاری در دهه فجر افزود: هم‌زمان با آغاز دهه مبارک فجر بیش از 20عنوان برنامه توسط این اداره کل برگزار می‌شود.

شادمهر تصریح کرد: توزیع اقلام تبلیغاتی، انتشار بیانیه، سرکشی از خانواده‌های معظم شاهد عشایری، حضور در گلزار شهدا و عطرافشانی مزار آنان، برگزاری همایش کارگزاران بیمه عشایری، برگزاری جشن‌های انقلاب و نشست‌های بصیرتی در مدارس عشایری استان و برگزاری مسابقات فرهنگی و هنری در بین عشایر استان از جمله برنامه‌های این اداره کل در ایام دهه مبارک فجر است.

وی همچنین به حضور قابل توجه عشایر استان در جشنواره ملی صدای عشایر ایران اشاره کرد و گفت:دراین جشنواره که درتهران برگزار می‌شود عشایر استان با برپایی سیاه چادر در محل جشنواره نوع زندگی خود را به معرض نمایش می‌گذارند.

مدیرکل امور عشایر خراسان شمالی افزود: اجرای نمادین جشن‌های عروسی عشایر، کوچ نمادین، برپایی آداب و رسوم و ورزش‌ها و بازی‌های بومی، معرفی چهره‌های ماندگار عشایر استان و اجرای موسیقی عشایری از جمله برنامه اجرایی در این جشنواره است.

وی همچنین با اشاره به برپایی نمایشگاه صنایع دستی عشایر استان در محل جشنواره اظهار کرد: در این نمایشگاه محصولات صنایع دستی، مواد غذایی و گیاهان دارویی تولید عشایر استان نیز عرضه می‌شود./س

برچسب ها: بهره برداری ، طرح ، عمرانی
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.