مدیر کل اوقاف و امور خیریه آذربایجان شرقی گفت: اماکن مذهبی و امامزاده ها باید به قطب فرهنگی تبدیل شده تا همچنان در رواج فرهنگ اسلامی در جامعه نقش داشته باشند.

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران تبریز، حجت الاسلام سید شهاب الدین حسینی در نشست شورای اداری شهرستان جلفا اظهار کرد: بايد در کنار آسایش مادی مردم به رفاه معنوی آنان نیز توجه کرد و این امر با توجه ویژه به امامزاده ها شدنی است.

وی به اعتقادات عمیق ملت ایران به اماکن متبرکه و آستان امامزاده ها اشاره و تشریح کرد: این شاخص باید به طور ویژه مورد توجه مسوولان قرار گیرد.

وی افزود: در کنار تبدیل امامزاده ها به قطب فرهنگی می توان از اماکن مقدس در گردشگری مذهبی نیز بهره های لازم را برد.

مدیر کل اوقاف و امور خیریه آذربایجان شرقی با اشاره به وجود 314 امامزاده در سطح استان اظهار کرد: باید غبار غربت از امامزاده ها برداشته شده و با عمران و آبادانی آنها مودت و پیوند ناگسستنی ملت مسلمان ایران را با اهل بیت(ع) به اثبات رساند.

وی در ادامه به نقش مساجد به عنوان پایگاه دینی در تربیت جوانان دیندار و ولایتمدار تاکید کرد.

در این نشست اداره اوقاف و امور خیریه شهرستان جلفا راه اندازی و حجت الاسلام رضا جعفری به عنوان اولین رییس این اداره به اعضای شورای اداری شهرستان معرفی شد.

شهرستان جلفا دارای چندین اماکن مذهبی، بقاع متبرکه و امامزاده از جمله امامزاده سید محمد آقا نوجه مهر، سید اسماعیل زاویه، میرزا شعیب دوزال، بابا یعقوب سیه رود، نرگس خاتون ایری می باشد که پذیرای خیل عظیم شیفتگان اهل بیت(ع) است./ع

 

برچسب ها: ضرورت ، تبدیل ، امامزاده
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.