مدیر عامل شرکت پالایش گاز شهید هاشمی نژاد از اتمام فعالیت مشعل های این مجتمع گازی در پایان سال 93 خبرداد.

مهندس مسعود حسنی در حاشیه بازدید استاندار خراسان رضوی از پالایشگاه خانگیران در مصاحبه با خبرنگار باشگاه خبرنگاران مشهد با اعلام این خبر افزود: ما دومین دارنده ذخایر گاز جهان هستیم لذا با اصلاح فرآیندها و تعریف کردن شاخص ها، روز به روز وضعیت بهتری در استفاده از ذخایر خدادادی پیدا می کنیم.

وی با بیان اینکه پالایشگاه خانگیران یک شرکت استراتژیک محور است اظهارداشت: این شرکت با تکیه بر استراتژی های خود که همانا کمال جویی، تلاش جمعی و قانون مداری می باشد استراتژی ها را جاری و بر اساس ماموریتش که پالایش گاز و تولید محصولات جانبی و عرضه آن به بازارهای داخلی و خارجی است چشم انداز خود را افق سال 94 که سرآمدترین شرکت نفت و گاز است محقق خواهد کرد.

حسنی اظهارکرد: پالایشگاه گاز شهید هاشمی نژاد در حال حاضر با دارا بودن پنح واحد تصفیه گاز و چهار واحد گوگرد سازی گاز استان های خراسان رضوی، شمالی، جنوبی، مازندران، گلستان و بخشی از استان سمنان را تامین می کند.

این مقام مسئول با بیان اینکه این پالایشگاه آلاینده ترین نوع گاز را پالایش می کند تصریح کرد: اما در همین زمینه با انجام پروژه هایی طی سه سال به عنوان صنعت سبز برگزیده شده است.

وی همچنین به اجرای پروژه های تاثیر گذار در این شرکت اشاره کرد و بیان داشت: استفاده از گوگرد به جای قیر در آسفالت و بازیابی گاز های فلش درام از جمله پروژه هایی است که اجرایی شده است.

حسنی همچنین به میزان تولید گاز در 9 ماهه امسال نسبت به مدت مشابه سال 90 اشاره کرد و افزود: در طول این مدت میزان تولید گاز از 3/11 به 1/12 میلیارد متر مکعب فزایش یافته است.

مدیر عامل شرکت پالایش گاز شهید هاشمی نژاد با بیان اینکه در راستای حفظ محیط زیست پژوهش های مختلفی صورت گرفته است گفت: در همین راستا واحدهای بازیافت گوگرد که قدیمی بوده اند در طراحی این واحدها بازنگری صورت گرفته است.

وی اضافه کرد: در حال حاضر گازهای فلش درام که به طرف مشعل های پالایشگاه برای سوخت انتقال پیدا میکرده است در حال بازیابی است.

حسنی اذعان کرد: تا پایان سال 92 گاز شیرین که به طرف مشعل می رود با اجرای پروژه " بازیابی گازهای فلش درام " بازگشت داده خواهد شد تا بتوانیم از این نعمت خدادادی در گازرسانی مجدد به هموطنان استفاده کنیم.

مدیر عامل پالایشگاه خانگیران یادآور شد: بدین ترتیب پایان سال 93 کلیه مشعل های شرکت پالایش گاز شهید هاشمی نزاد خاموش خواهد شد تا ضمن کمک به محیط زیست بتوانیم از گاز های خروجی به مشعل دوباره استفاده کنیم.  /س             

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.