دانشگاه علوم پزشکي مشهد يکي از مراکز پيشگام کشور در زمينه جراحي هاي کم تهاجمي سرطان مري به شمار مي رود .

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران مشهد، رضا باقري رئيس مرکز تحقيقات پيوند قلب و ريه دانشگاه علوم پزشکي مشهد با اشاره به اينکه سرطان مري يکي از بيماريهاي شايع کشور به ويژه در نواحي شمال شرقي به شمار مي رود که با علائمي همچون اختلال در بلع در مراحل اوليه ، کاهش وزن و در نهايت اختلال ناتواني در بلع مايعات خود را نشان مي دهد اظهار داشت :‌براي درمان اين بيماري از روشهاي مختلف تلفيقي جراحي ، راديو تراپي و شيمي درماني استفاده مي شود .

وی خاطر نشان کرد :‌امروزه با پيشرفتهايي که در علم جراحي ايجاد شده است روشهاي کم تهاجمي در سرطان مري نيز جاي خود را باز کرده است و خوشبختانه دانشگاه علوم پزشکي مشهد در اين زمينه از مراکز پيشرو کشور به شمار مي رود .

دانشيار گروه جراحي قفسه سينه دانشگاه علوم پزشکي مشهد تصريح کرد :‌در اين روش با استفاده از شيوه جراحي توراکوسکوپي مري و تومور جداسازي و با تکنيک هاي پيشرفته جراحي از معده بيمار به جاي مري استفاده مي شود .

دکتر رضا باقري کاهش عوارض پس از عمل و جلوگيري از بروز آسيب به عروق بزرگ را از مزاياي اين روش برشمرد و خاطر نشان کرد :‌تا کنون 25 بيمار با استفاده از اين روش در بيمارستان قائم (عج) مشهد با موفقيت مورد عمل جراحي قرار گرفته اند و نتايج آن نيز در قالب گزارش در کنگره بين المللي جراحي هاي کم تهاجمي نيز ارائه شد .

رئيس مرکز تحقيقات پيوند قلب و ريه دانشگاه علوم پزشکي مشهد اظهار کرد:‌تکنيک ديگري که در حال حاضر در بيمارستان امام رضا انجام مي شود تکنيک ترانسهاي ازو واژکتومي است که روش لاپاراسکوپي انجام مي شود و نتايج خوبي داشته است./ع

 

برچسب ها: پیشگام ، تهاجم ، بیماری
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.