مدیر عامل اتحادیه تاکسیرانی های شهری کشور از برگزاری نخستین نمایشگاه جامع تاکسی و تاکسیرانی کشور طی روزهای 27 تا 29 بهمن در هتل المپیک خبر داد.

به گزارش خبرنگار اجتماعی باشگاه خبرنگاران، بابک هاشمی امروز در جمع خبرنگاران افزود: در مجموعه ناوگان تاکسیرانی بیش از 330 هزار دستگاه تاکسی در قالب 400 هزار تاکسیران فعالیت داشته و روزانه بیش از 10 میلیون نفر جمعیت را در سراسر کشور جابه جا می کنند.

مدیر عامل اتحادیه تاکسیرانی های شهری کشور با اشاره به نقش تاکسی و تاکسیرانان در جا به جایی مسافر در سطح شهرهای کشور اظهار داشت: با توجه به تاثیرگذاری ناوگان تاکسیرانی در حمل و نقل شهری و همچنین گسترده بودن این ناوگان در سطح شهرهای کشور بر آن شدیم نخستین نمایشگاه تخصصی تاکسی و تاکسیرانی در مجمع عمومی سالیانه اتحادیه سازمان تاکسیرانی کشور ایجاد و با حضور مدیران سراسر کشور به صورت مستقیم بحث های تخصصی را در این نمایشگاه برگزار کنیم.

وی با تاکید بر دو جنبه ایجاد نمایشگاه تاکسی و تاکسیرانی تصریح کرد: بحث های تخصصی از جمله آخرین عملکرد سازمان تاکسیرانی در دو بخش حمل و نقل بار و مسافر و همچنین حضور خودروسازان و قطعه سازان و شرکت های بیمه ای و شرکت های هوشمندسازی در مجموعه ناوگان تاکسیرانی فعالیت دارند مطرح است.

* ساماندهی 20 درصدی وانت بارهای شهرهای سراسر کشور

مدیر عامل اتحادیه تاکسیرانی های شهری کشور بیان داشت: در حوزه حمل و نقل بار شهری بیش از یک میلیون و 400 هزار دستگاه وانت بار در حدود 20 درصد در سطح شهرهای کشور است ساماندهی شده و در این زمینه نیز آخرین دستاوردها ارائه می شود.

هاشمی ادامه داد: با مذاکرات صورت گرفته با سازمان میراث فرهنگی تسهیلاتی در خصوص سفرهای برون شهری برای رانندگان تاکسی و عوامل تاکسیرانی انجام گرفته تا بتوانند از این تسهیلات استفاده کنند.

وی با اشاره به کار ایجاد کارگاه های آموزشی در حاشیه این نمایشگاه اذعان داشت: مدیریت ناوگان، هوشمندسازی ناوگان تاکسی و نحوه بهره مندی از این دستگاه ها و آموزش های رانندگان در خصوص اخلاق حرفه ای اطلاعات مربوط به نقشه خوانی، حقوق شهروندی و آموزش زبان انگلیسی از جمله آموزش های رانندگان در این کارگاه های آموزشی است.

* تردد 27 هزار تاکسی پیکان فرسوده در سطح شهرها

هاشمی با اشاره به نوسازی ناوگان تاکسیرانی در سطح شهرهای کشور گفت: حدود 27 هزار دستگاه تاکسی پیکان فرسوده در سطح شهرهای کشور فعالیت دارند و انتظار می رفت این تعداد از ناوگان تاکسیرانی حذف شود اما متأسفانه به دلیل عدم هماهنگی و همکاری خودروسازان این اتفاق نیفتاد.

* نقل و انتقال خودروی تاکسی فقط در سازمان تاکسیرانی صورت می گیرد

مدیر عامل اتحادیه تاکسیرانی های شهری کشور خاطر نشان کرد: تاکسی شهری تنها خودرویی است که با یک نقل و انتقالش در سازمان تاکسیرانی یا کارگزاران مورد تایید سازمان تاکسیرانی انجام می شود./ف

برچسب ها: تاکسی ، شرکت ، بیمه
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار