رئیس دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی گفت:غربالگری در خصوص برخی از سرطان ها یکی از عوامل کاهش آمار ابتلاء به سرطان است ولی مشکل اینجاست که غربالگری هزینه های بالایی دارد و بیمه ها هیچ کدام از هزینه های آن را تحت پوشش قرار نمی دهند.

به گزارش خبرنگار بهداشت و درمان باشگاه خبرنگاران حاضر در محل؛ دکتر حسن ابوالقاسمی رئیس دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی امروز در سمینار پیشگیری و تشخیص زودرس سرطان های کولورکتال، معده، سینه و سرویکس که در تالار امام خمینی دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی برگزار شده بود افزود: مطالعات در تمام دنیا که سیستم ثبت قوی سرطان دارند نشان می دهد که شیوع سرطان در کل دنیا در حال افزایش است و مهمترین عامل این افزایش عوامل ژنتیکی و تاثیر محیط روی این عوامل ژنتیکی است.

وی گفت: ما بایستی با دو کار اساسی یعنی شناسایی فاکتورهای خطر در ایجاد سرطان و تشخیص زودرس سرطان آمار ابتلا به انواع سرطان را کاهش و هزینه های درمانی را کنترل کنیم.

وی با بیان اینکه یکی از کارهای خوبی که در سال های گذشته صورت گرفته بحث واکسیناسیون هپاتیت B بوده عنوان کرد: چرا که هپاتیت B عامل شناخته شده سرطان کبد است که با واکسیناسیون افراد جامعه توانستیم میزان ابتلا به این سرطان را در جامعه کاهش دهیم.

وی ادامه داد: حدود 20 سال پیش میزان بقای کودکان سرطانی در کشور 25 درصد بود در حالی که امروز این میزان به بالای 80 درصد رسیده است که این افزایش مدیون تربیت نیروی انسانی، افزایش دسترسی به امکانات و تشخیص زودرس پزشکان است.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی با تاکید بر اینکه غربالگری می تواند در برخی از سرطان ها میزان ابتلا به این سرطان ها را کاهش دهد خاطرنشان کرد: متأسفانه غربالگری و شناسایی ریزفاکتورها برای ابتلا به سرطان به مسائل بیمه ای ورود پیدا نکرده است در حالی که اگر این سازمان ها وارد این حوزه شوند می توانند با هزینه ای بسیار پائین آمار ابتلا به سرطان را در کشور کاهش دهند و از صرف هزینه های هنگفت درمان سرطان جلوگیری کنند./ح
برچسب ها: بیمه ، سرطان ، غربالگری
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار