یکی از نمایندگان مردم آبادان در مجلس شورای اسلامی گفت: بخشی از 205 هکتار زمین تانک فارم مربوط به شرکت پالایش نفت آبادان به اداره بنادر و دریانوردی آبادان واگذار می شود.

به گزارش باشگاه خبرنگاران خوزستان؛ جواد سعدون زاده  با ابراز امیدواری از اینکه انجام این کار بتواند خون تازه ای در کالبد اقتصادی آبادان بدمد، افزود: برای این منظور بخشی از این زمینها طبق موافقت و دستور وزیر نفت و بخشی دیگر از طریق وزارت راه و شهرسازی گرفته و در اختیار اداره بنادر و دریانوردی آبادان قرار داده می شود.
وی تصریح کرد: در جلسه ای که با رئیس سازمان بنادر و دریانوردی کشور داشتیم وی نیز از این مسئله استقبال کرد و قول داد که بحث توسعه بندر آبادان را به طور جدی دنبال کند که اگر این مسئله محقق شود ضمن انتقال مکان پیشین بندر به محل جدید، امور بندری و دریانوردی در آبادان نیز از رونق و توسعه چشمگیری برخوردار می شود.

سعدون زاده با اشاره بر تاثیرات انجام این کاربر بخش تجارت و حمل و نقل دریایی اظهار کرد: امروز بخش تجارت و حمل و نقل دریایی یکی از محورهای توسعه و رونق اقتصادی است.

این نماینده مردم آبادان یادآور شد: متاسفانه تاکنون بندر آبادان به دلیل فقدان تاسیسات بندری و کمبود فضای لازم برای حمل و نقل بار و انبار هیچگاه در توسعه کلان بنادر، جایی برای آن دیده نشده است.

سعدون زاده ادامه داد: امید می رود با این حرکتی که به سرعت انجام می گیرد و اینکه موفق شویم مراحل نهایی جابجایی این فضای مناسب که شاید  مناسبترین فضا باشد بندری بسیار باشکوه و بزرگی را در شهرستان آبادان به وجود آوریم که به طور قطع از نظر حمل و نقل کالا و آماده شدن کالاهای تجاری می تواند در منطقه یک تحول بزرگی ایجاد شود.

وی گفت: با انجام این کار تمامی بخشهای مرتبط با امور تجاری و بازرگانی نیز به طور قطع فرصتهای جدید شغلی برایشان به وجود می آید و همین یک حرکت می تواند اقتصاد شهرستان آبادان را به پیش ببرد و متحول کند./س
برچسب ها: زمین ، تانک فارم ، بندر
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.