سفير چين از تمايل اين كشور براي سرمايه گذاري در حوزه آلومينيوم، فولاد، صنايع مكانيكي و هيدروليكي در منطقه ويژه صنايع معدني و فلزي خليج فارس خبر داد.

به گزارش سرويس اقتصادي باشگاه خبرنگاران به نقل از روابط عمومي سازمان توسعه و نوسازي معادن و صنايع معدني ايران، يو هونگ يانگ در مراسم بازديد از منطقه ويژه صنايع معدني و فلزي خليج فارس گفت: رقابت و تراکم در بازار هاي جهاني به شکلي فزاينده در حال رکود است و بازار امن ايران مي تواند براي 2 کشور فوايد فراواني در پي داشته باشد. وي ادامه داد: اميدواريم با برگزاري جلسات مشترک کارشناسي و شناخت نيازها، گام هاي موثري را در اجراي پروژه هاي صنعتي و انتقال تجارب برداريم.
مسعود هنديان، مدير عامل منطقه ويژه صنايع معدني و فلزي خليج فارس در اين مراسم با بيان اينکه چين به عنوان يکي از بزرگترين شرکاي تجاري ايران، از تراز مبادلات تجاري قابل توجهي برخوردار است، گفت: با توجه به موفقيت چين در عرصه توليد و تجارت مناطق آزاد و ويژه متعدد، بر مبناي يک گفتگوي سازنده با هدف تامين منافع هر 2 طرف، مي توان در زمينه هاي ايجاد توسعه واحدهاي صنعتي و معدني، انرژي بر، طراحي مهندسي، پايانه هاي دريايي، نيروگاه و نيز صنايع فولاد و آلومينيوم، به دستاوردهاي مهمي نايل آييم.
وي افزود: منطقه ويژه اقتصادي خليج فارس اکنون به عنوان قطب توليد فولاد، آلومينيوم، روي، آند، صادرات غيرنفتي و تخليه و بارگيري مواد فله و معدني نقش به سزايي در اقتصاد کشور ايفا مي كند. مدير عامل منطقه ويژه صنايع معدني و فلزي خليج فارس تصريح كرد: با توجه به تحقق موفقيت ها و استقبال سرمايه گذاران، مقرر داريم با جذب سرمايه گذاران جديد، چشم انداز سالانه توليد را در شاخص 10 ميليون تن توليد فولاد، 500 هزار تن آلومينيوم و 70 ميليون تن تخليه و بارگيري مواد معدني، فله اي و نفتي افزايش دهيم که اين ارقام، جايگاه منطقه را با سهم صادرات سالانه يك ميليارد دلار، به 6 ميليارد دلار در سال ارتقا خواهد داد./س
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار