عضو هیئت‌رئیسه مجلس شورای اسلامی خواستار تعریف پروژه‌های جدید برای مهار آب‌های 20 رودخانه دائم در نیشابور شد.


به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران مشهد، حجت‌الاسلام حسین سبحانی‌نیا در مراسم افتتاح برنامه آبگیری سد بار نیشابور، افزود: سد بار از مطالبات جدی مردم منطقه از ابتدای انقلاب اسلامی تاکنون بوده است.

وی اظهار کرد: از سال 63 که برای نخستین مرتبه وارد مجلس شورای اسلامی شدم، پیگیر احداث سد بار که مطالعات آن زمان مکان ساخت را از اراضی اریه و دامنجان مشخص کرده بودم ولی بعدها کارشناسان در مطالعات خود مباحث دیگری را مدنظر قرار دادند و مکان فعلی تعیین شد که محدودیت‌های اعتباری، عامل اصلی تأخیر در ساخت بوده است.

نماینده مردم شهرستان‌های نیشابور و فیروزه ادامه داد: با گذشت زمان با مساعدت بانک توسعه اسلامی که زیر مجموعه سازمان همکاری اسلامی بود و ایران عضو موسس و موثر آن است، توانستیم این پروژه را به این حد برسانیم.

سبحانی‌نیا خاطرنشان کرد: ایجاد این سد و سازه‌های وابسته، برای مردم دو شهرستان نیشابور و فیروزه، کاری ماندگار است.

وی سدسازی را یکی از برنامه‌های زیربنایی عمرانی کشور عنوان و اضافه کرد: وضعیت سدسازی در کشور به دست نیروهای توانمند متدین ایرانی در بین کشورهای جهان در جایگاه خوبی قرار گرفته است.

عضو کمیسیون سیاست خارجی و امنیت ملی مجلس تأکید کرد: در سال‌های اخیر که مشکل تأمین آب مصرفی در حوزه شرب، کشاورزی و صنعت به جایگاه بدی رسیده است، مهار آب‌های سطحی و مصرف بهینه می‌تواند راهکاری مناسب برای برون‌رفت از این وضعیت باشد.

سبحانی‌نیا گفت: تشدید تحریم‌ها و مشکلات ناشی از جابجایی پول در ایجاد تأخیر ساخت برخی از پروژه‌های عمرانی تأثیر داشته است./س

 

 

برچسب ها: مهار ، آب ، رودخانه ، نیشابور
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.