چهار فروند جنگنده اف شانزده آمريکا در چارچوب کمک نظامي اين کشور به مصر تحويل قاهره شدند.

به گزارش سرويس بين‌ الملل باشگاه خبرنگاران به نقل از شبکه تلويزيوني فاکس نيوز ، قرار است تا پايان سال آمريکا شانزده فروند جنگنده و دويست دستگاه تانک در اختيار مصر قرار دهد. اين تجهيزات در چارچوب طرحي به مصر ارائه مي شوند که در سال 2010 در زمان رياست حسني مبارک ميان آمريکا و مصر امضا شد.

مجري شبکه فاکس نيوز گفت سئوالي که اکنون مطرح مي شود اين است که با توجه به اظهارات ضد آمريکايي مرسي آيا اعطاي اين تجهيزات به مصر به معناي اعطاي آنها به يکي از دشمنان آمريکا نيست؟
شبکه فاکس نيوز در ادامه بخشي از اظهارات مرسي را پخش کرد که گفت تشکيلات کنوني فلسطين توسط صهيونيست ها و دشمنانِ آمريکايي ايجاد شده است که هدف نهايي آن مخالفت با خواسته ها و منافع مردم فلسطين است. تمام آنچه صهيونيست ها مي خواهند جنگ است. اين آن چيزي است که اشغالگران سرزمين فلسطين مي دانند. اين خون آشاماني که به فلسطيني ها حمله مي کنند جنگ طلباني از نسل ميمون و خوک هستند. درباره سرزمين فلسطين و در برابر مجرمان صهيونيست که به فلسطين و فلسطيني ها حمله مي کنند يک مقاومت مسلحانه ايجاد خواهد شد. 
جان براسو نماينده جمهوريخواه سناي آمريکا در مصاحبه با فاکس نيوز درباره خطرات احتمالي کمکهاي نظامي آمريکا به مصر با توجه به مواضع مرسي در ضديت با اسرائيل و آمريکا گفت من اخيرا از  اسرائيل و افغانستان ديدار کردم. سناتور جان مک کين و تعدادي از نمايندگان سنا هم از مصر ديدار کردند. مردم مصر و بويژه مرسي مي دانند که ادامه روابط مصر با اسرائيل براي تداوم کمکهاي نظامي آمريکا به مصر الزامي است. تعهد نظامي بسيار جدي درباره منطقه صحراي سينا بايد وجود داشته باشد زيرا مي دانيم سلاح هاي زيادي به صحراي سينا منتقل و از آنجا هم به غزه قاچاق مي شود و در اختيار گروه حماس قرار مي گيرد بنابراين توافقنامه قبلي بايد ادامه بيابد و مردم اسرائيل هم معتقدند بايد ارتش مصر مورد حمايت قرار گيرد تا مطمئن شويم مصر همچنان مي تواند در بخش دفاع از اسرائيل موثر باشد و مصر هم بايد بر پايبندي خود به پيمان کمپ ديويد متعهد باشد.


اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار