مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان قزوین گفت: این کشور به دلیل حرکت کردن در مسیر قرآن کریم و اهل‌ بیت (ع) در جهان و منطقه تأثیرگذار است و دشمنان اسلام هرگز نمی‌توانند نام ایران را در جهان حذف کنند.

به گزارش گروه استان هاي باشگاه خبرنگاران ، محمدحسین شفیعی‌ها در آیین افتتاح دهمین نمایشگاه قرآن کریم که در محل دائمی سالن همایش نمایشگاه‌های بین‌المللی استان قزوین برگزار شد، با اشاره به اعترافات دشمنان اسلام مبنی بر اینکه «نمی‌توانیم جمهوری اسلامی ایران را از نقشه جغرافیایی حذف کنیم»، اظهار داشت: این کشور به دلیل حرکت کردن در مسیر قرآن کریم و اهل‌ بیت (ع) در جهان و منطقه تأثیرگذار است و دشمنان هرگز نمی‌توانند نام ایران را در جهان حذف کنند.

این مسئول با اشاره به اینکه دهمین نمایشگاه قرآن کریم به مناسبت دهه‌ فجر برگزار شده است، متذکر شد: پیروزی انقلاب اسلامی دستاوردهای بسیاری داشت که باید این دستاوردها به نحو مطلوبی با هدف آشنایی به مردم اطلاع‌رسانی شود.

مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان قزوین با بیان اینکه برگزاری نمایشگاه بهانه خوبی برای ترویج فرهنگ قرآنی است، اذعان داشت: آحاد جامعه باید با معارف قرآنی و اهل‌ بیت (ع) در سایه چنین بهانه‌هایی بیشتر آشنا شوند.

مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان قزوین اضافه کرد: آحاد جامعه با تمسک به مفاهیم، تفسیر و آموزش‌های قرآن کریم می‌توانند در دنیا و آخرت سعادتمند شوند بر این اساس باید در این راستا بیشتر تلاش کنند.

وی با بیان اینکه افرادی که با قرآن کریم بیشتر مأنوس هستند فهم و معرفت آنان نسبت به خداوند متعال افزایش می‌یابد و تحقق همین امر موجب حرکت کردن آنان در مسیر الهی است، اذعان داشت: با حرکت کردن در این مسیر می‌توان رضایت خداوند متعال را کسب کرد که این همان سعادت واقعی است.

شفیعی‌ها با اشاره به آیات قرآن کریم مبنی بر اینکه «اگر خداوند متعال شما را یاری کند هیچ کس بر شما پیروز نیست و اگر دست یاری از شما بردارد چه کسی می‌تواند شما را یاری کند»، متذکر شد: اقشار مختلف جامعه با عمل به این آیه و توکل به خداوند متعال توانستند در این مسیر گام بردارند و به پیروزی انقلاب اسلامی در ایران برسند.

مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان قزوین با اشاره به اینکه امام راحل و رهبر فرزانه انقلاب با حرکت کردن در مسیر ارزش‌های قرآن کریم جامعه اسلامی را در کشور ایجاد و تداوم بخشیدند، ابراز داشت: خداوند متعال به دلیل حرکت کردن آنان در این مسیر یاریشان کرد تا به پیروزی انقلاب اسلامی برسند.

این مسئول با بیان اینکه ایران به رهبری امام خمینی (ره) توانست در مبارزه با دشمنان اسلام به انقلاب اسلامی برسد، بیان کرد: این کشور با حرکت در مسیر قرآن کریم به دستاوردهای مطلوبی بعد از پیروزی انقلاب اسلامی رسیده است که این از جمله برکات این انقلاب بوده است.

شفیعی‌ها با اشاره به بیانات رهبر فرزانه انقلاب مبنی بر اینکه آنچه اکنون مردم جامعه اسلامی ایران به دست آورده‌اند اقل قلیلی است از رجوع آنان به قرآن کریم»، اذعان داشت: این مطلب بیانگر بر نداشتن گام محکمی در راستای احکام خداوند متعال است و تاکنون اراده‌ای در راستای تمسک به قرآن کریم برداشته شده است که باید تمسک به این کتاب آسمانی بیشتر ارتقا یابد تا به اهداف بلند مرتبه رسید.

مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان قزوین متذکر شد: مقام معظم رهبری افق را برای مسئولان و آحاد جامعه روشن کرده است تا آنان در راستای این مسیر حرکت کنند و به موفقیت برسند.

این مسئول با اشاره به اینکه رهبر فرزانه انقلاب فرمودند باید سبک دینی و اسلامی در بین مردم نهادینه شود، ابراز داشت: باید برای تحقق این هدف چگونگه زندگی کردن را از قرآن کریم بیاموزیم تا به سعادت و خوشبختی واقعی برسیم.

وی خاطر نشان کرد: زمینه‌هایی در راستای فعالیت‌های قرآنی در استان قزوین و کشور صورت می‌گیرد تا آحاد جامعه به این معارف قرآنی نزدیک‌تر شوند بر این اساس باید از این فرصت‌ها استفاده بهینه کرد.

مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان قزوین اظهار داشت: در این برهه از تاریخ اسلامی که زندگی می‌کنیم دوران درخشان تمدن اسلامی دور از دسترس نیست و با انگیزه‌های قوی می‌توان به هدف نهایی رسید./ج1

برچسب ها: مدیر کل ، قزوین ، ارشاد
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.