مهمترين نقاط استقرار افراد مسلح تروريست در شهر داريا در ريف دمشق به دست ارتش سوريه افتاده است و ارتش هم اکنون براي پاکسازي اطراف حرم حضرت سکينه (س) دختر حضرت علي (ع) در داريا تلاش مي کند.

 به گزارش سرويس بين‌ الملل باشگاه خبرنگاران به نقل از شبکه تلويزيوني المنار، مناطق جديدي در شهر داريا از کنترل افراد مسلح خارج شده و  به کنترل ارتش سوريه در آمده است. 

عمليات ارتش سوريه در منطقه داريا با کسب موفقيتهاي پي در پي ادامه دارد. گروههاي مسلح که اين منطقه را قلعه محکمي براي خود مي دانستند امروز تعداد زيادي از مواضع راهبردي خود را از دست داده اند .

يکي از نيروهاي ارتش سوريه گفت:  ما اکنون در ميدان زيتونه هستيم . اين ميدان و ساختمانهاي اطراف آن باعث شده بود موقعيت راهبردي زيادي داشته باشند . اين ميدان و ساختمانهاي اطراف آن از دست افراد مسلح تروريست آزاد شده و همچنين تونلهايي شناسايي شده است که ساختمان مالي و دانشگاه انس و مرکز فرهنگي را به يکديگر متصل مي کند.

خبرنگار در ادامه  گفت اين منطقه که مشاهده مي کنيد ميدان زيتونه و ميدان شريده و ساختمان شهرداري است و براي افراد مسلح يک مکان راهبردي بود .سقوط اين مناطق به دست ارتش سوريه يک ضربه سنگين به گروههاي مسلح است .

گروههاي مسلح هم اکنون به جنوب غربي داريا عقب نشيني  کرده اند . افراد مسلح تحت حمايت گلوله هاي تک تيراندازان هستند و ارتش سوريه با تک تيراندازان در حال درگيري است .

خبرنگار المنار گفت ما اکنون به مقام حضرت سکينه (س) دختر علي بن ابيطالب ( ع) رفتيم .اين منطقه صحنه درگيريهاي شديد بين ارتش و گروههاي مسلح بود .

افراد مسلح به هنگام خروج از نزديکي مقام حضرت سکينه (س) و شهر داريا به فروشگاهها خسارات زيادي وارد کرده اند .

شماري از افراد تک تيرانداز در اطراف حرم حضرت سکينه (س) مستقر هستند تا گروههاي ديگر را پوشش دهند . ارتش سوريه در تلاش است آنها را مجبور به عقب نشيني از اطراف اين حرم کند تا بتواند پيشروي  و امنيت اين حرم را تأمين کند .

يکي از نيروهاي ارتش سوريه گفت : افراد مسلح تک تيرانداز در دو کيلومتري پشت اين حرم مستقر هستند. ما از سه طرف کنترل اين منطقه را دست گرفته ايم و در تلاشيم تا يک طرف باقيمانده را نيز به کنترل خود در آوريم .

مهمترين نقاط استقرار افراد مسلح در داريا به دست ارتش سوريه افتاده است و ارتش به عمليات گسترده نظامي خود ادامه مي دهد تا ثبات و امنيت را به داريا بازگرداند.


برچسب ها: بین الملل ، سوریه ، ارتش ، داریا
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار