نماینده مردم پارس آباد و بیله سوار در مجلس شورای اسلامی گفت: ولایت فقیه رمز پیروزی، پیشرفت، تعالی و ستون خیمه نظام جمهوری اسلامی است.

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران اردبیل/ حجت الاسلام حبیب برومند افزود: اصل مترقی ولایت فقیه بنا به دلایل قطعی عقلی و نقلی در عصر غیبت، به شكل ولایت فقیه تداوم و استمرار می یابد و اجزای حكومت مشروعیت خود را از ایشان كه راس هرم جامعه اسلامی قرار دارند، به دست می آورند.

وی گفت: هیچ كدام از اجزای حكومت نمی توانند به طور مستقل در عرض حاكم اسلامی قرار گیرند و این اساس مشروعیت بخشی به نظام اسلامی با ولایت فقیه است.

برومند افزود: در چنین نظامی قوانین و مقررات به عنوان احكام اسلامی است و اجرا نشدن و یا بی توجهی به آن عذاب الهی را به دنبال دارد.

وی همچنین گفت: ولایت فقیه منصبی الهی است و مردم در نگاه دین، در عینیت بخشی ، مقبولیت ، و كارآمدی نظام نقش حساس و كلیدی دارند كه در اصطلاح امروز به آن مردم سالاری دینی می گویند و حضور نقش آفرین مردم در انتخابات متعدد بعد از پیروزی انقلاب نمونه بارز آن است.

این نماینده مجلس به رابطه دین و سیاست اشاره كرد و افزود: مقایسه تعریف این دو مهم حاكی از آن است كه سیاست در قلمرو دین قرار دارد و دین قلمروی فراخ و وسیع دارد كه سیاست به مفهوم مدیریت جامعه بر مبنای سعادت مادی و معنوی در حكومت اسلامی، تحقق ارزش های الهی و احقاق حقوق مردم و جلوگیری از ظلم و فساد است.

برومند در ادامه افزود: نگاه به مسوولیت به عنوان امانت الهی، داشتن تخصص و توانایی لازم برای انجام وظایف محوله، آگاه به قدر و منزلت خویش و مردم، صداقت ، دوراندیشی، پیراستگی از طمع، داشتن قدرت تصمیم گیری و قاطعیت در انجام آن، استفاده از خرد جمعی مخالفان و موافقان در پیشبرد كارها و برخورداری از صلاحیت های اعتقادی و اخلاقی، مواردی هستند كه انتظار داریم مدیران جامعه اسلامی به ویژه مدیران همیشه آن را نصب العین خود قرار دهند./س

برچسب ها: اردبیل ، ولایت ، فقیه
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.