رئيس ستاد انتخاباتي ائتلاف سه گانه گفت: کميته‌اي را به نام "نظر سنجي" تشکيل داده‌ايم تا بتوانيم در انتخابات حضور فعالي داشته باشيم.

به گزارش خبرنگارحوزه احزاب باشگاه خبرنگاران، حسين مظفر رئيس ستاد انتخاباتي ائتلاف سه گانه در اولين نشست خبري خود که صبح امروز برگزار شد، با اشاره به اينکه انقلاب اسلامي ايران فراز و فرودهاي متعددي را پشت‌سر گذاشته است، اظهار داشت: به حمد خدا جمهوري اسلامي ايران  توانسته‌ است با گردنه‌هاي دشوار و مبارزه با توطئه‌هاي دشمنان در مسير موفقيت آميزي گام بردارد.

وي افزود: ملت ما همواره توانسته است در برابر توطئه‌هاي دشمنان با هوشياري وارد عمل شود و نقشه‌هاي دشمنان کشورمان که در راستاي ايجاد اختلاف بين نخبگان وارد عمل شده است برملا کند.

مظفر اظهار داشت: انتخابات پيش رو، انتخابات حساسي براي کشورمان محسوب مي‌شود و با توجه به اينکه ما در شرايط تهديد و تحريم قرار داريم حضور و مشارکت حداکثري مردم در اين انتخابات نقش تاثيرگذاري خواهد گذاشت.

رئيس ستاد انتخابات ائتلاف سه گانه با اشاره به اينکه بعد از فتنه 88 چشم بسياري از دشمنان نظام جمهوري اسلامي ايران به اين ائتلاف دوخته شده است، تصريح کرد: انتظار ما اين است که ملت بار ديگر حماسه ديگري را خلق کنند و با حضور مشارکت حداکثري صحنه انتخابات را به جشن ملي تبديل کند.


ائتلاف سه‌گانه مکانيزم جامعي براي اصولگرايان است


وي با اشاره بيان اينکه يکي از آسيب‌هاي جامعه ما وجود تشتت ميان طيف‌هاي سياسي است، اظهار داشت: ائتلاف سه گانه در راستاي ايجاد انسجام و  وحدت در مجموعه  اصولگرايي صورت گرفت و فکر مي‌کنيم بتواند مکانيزم جامعي براي ورود اصولگرايان به انتخابات باشد.

وي افزود: ائتلاف سه گانه در راستاي انسجام اصولگرايان، ايجاد اميد و نشاط در مردم و انتخاب گزينه اصلح شکل گرفته است.


تشکيل کميته‌ "نظرسنجي" در ائتلاف سه‌گانه با هدف حضور فعال در انتخابات


رئيس ستاد انتخاباتي ائتلاف اصولگرايان درباره زمان معرفي گزينه مورد نظر اين ائتلاف گفت: مهمترين مسئله و دغدغه ائتلاف سه گانه انتخاب فردي است که شايستگي‌هاي لازم را براي حضور در انتخابات داشته باشد است از اين رو کميته‌اي را به نام "نظر سنجي" تشکيل داده‌ايم تا بتوانيم در انتخابات حضور فعالي داشته باشيم.

وي افزود: ما تلاش خواهيم کرد از کف بدنه اجتماعي نامزد مورد نظر خود را مشخص کنيم و لذا در اين جهت نهادهايي را براي انجام نظر سنجي تعبيه خواهيم کرد.


اعلام آمادگي ائتلاف سه‌گانه براي جذب آرا و تفاهم با نامزد هاي احتمالي


مظفر درباره ورود چهره‌هاي جديد به اين ائتلاف گفت: اين ائتلاف آمادگي لازم را براي جذب آرا و تفاهم با نامزدهاي احتمالي انتخابات رياست جمهوري را دارد و مکانيزم خود را براساس تعامل با افراد و اشخاص ديگر قرار داده است.


در انتظار آماده شدن بستر و زمينه براي معرفي گزينه نهايي هستيم


وي تصريح کرد: هنوز در راستاي معرفي گزينه نهايي ائتلاف سه گانه براي انتخابات رياست جمهوري هيچ گونه تصميمي گرفته نشده است و ما منتظر هستيم تا بستر و زمينه براي معرفي گزينه نهايي‌ آماده شود سپس اقدام به معرفي نامزد نهايي خود کنيم.

رئيس ائتلاف سه گانه خاطر نشان کرد: تا به اين لحظه هيچ زمان مشخصي براي معرفي گزينه مورد نامزد نظر خود براي انتخابات رياست جمهوري در نظر نگرفته‌ايم.

مظفر در ادامه اين نشست خبري در پاسخ به سوالي درباره اينکه چه کساني نظرسنجي ائتلاف سه‌گانه را انجام مي‌دهند، گفت: افرادي که انجام اين نظرسنجي را بر عهده دارند، نسبتي با نامزدها ندارند و در کميته‌اي که نظر سنجي را مديريت مي‌کند ترکيبي از نامزدهاي مختلف حضور دارند که  نتيجه‌ نهايي بدون وابستگي و تعلق مطرح مي‌شود.

رئيس ستاد انتخابات ائتلاف سه‌گانه درباره اعضاي اين کميته، گفت: شوراي هماهنگي ستاد ائتلاف در حال تشکيل شدن است و نمايندگاني از نامزدهاي مطرح در آن حضور دارند.

وي تصريح کرد: مديريت ستادها را در سطح کلان و استان‌ها دنبال مي‌کنيم و ساير کميته‌ها نيز زير نظر ستادهاي اصلي و شوراي هماهنگي تشکيل خواهد شد.


تاکيد ائتلاف سه گانه بر پيشرفت، رفاه عمومي، اقتدار ملي و کارآمدي


مظفر با بيان اينکه تصميم نهايي ائتلاف خارج از وجدان عمومي جامعه نيست، افزود: شايستگي و معيارهاي صلاحيت را مورد ارزيابي قرار مي‌دهيم و  يکي از ويژگي‌هاي اين ائتلاف اين است که بر پيشرفت، رفاه عمومي، اقتدار ملي و کارآمدي مديريت اجرايي کشور تاکيد دارد.

وي ادامه داد: يکي از دغدغه‌هاي بزرگ جامعه مسئله رفاهي و مديريتي است و اين ائتلاف با برنامه ريزي براي تا  حل  ممشکلات خواهد آمد.

رئيس ستاد انتخابات ائتلاف سه گانه در پاسخ به سوالي مبني بر اينکه آيا احتمال اضافه شدن افراد جديدي در اين ائتلاف وجود دارد يا خير گفت: اضافه شدن يا نشدن افراد در حال بررسي است اما باب اين مسئله باز است و در آينده تصميم قطعي را اعلام مي‌کنيم.


ائتلاف بر مبناي سهم‌خواهي و باج‌دهي شکل نگرفته است


مظفر در پاسخ به سوالي درباره اينکه سابقه‌اي از تشکيل اين ائتلاف‌ها در سال 84 وجود دارد که اعضاي آن تصميم نهايي را نپذيرفتند لذا آيا در اين ائتلاف کساني که به کانديداتوري نرسند ممکن است، نقشي در دولت آينده داشته باشند، گفت: اين ائتلاف بر مبناي سهم‌خواهي و باج‌دهي شکل نگرفته است و اعضاي آن آمادگي عبور از خود را دارند.

وي ادامه داد: در اين مجموعه يک ميثاق جدي وجود دارد که اعضا بدون سهم‌خواهي و براي رضاي خداوند نسبت به فردي که آمادگي جذب آراي مردم را دارند، تلاش کنند.

رئيس ستاد انتخابات ائتلاف سه گانه با بيان اينکه سهم داشتن در دولت آينده در اين ائتلاف الزام نيست اما ممکن است که اين اتفاق بيفتد ادامه داد: ممکن است کساني که توانمندي‌ دارند در هيئت دولت و نظام اجرايي مسئوليت بگيرند اما اين مسئله به عنوان سهم تلقي نمي‌شود.

مظفر تصريح کرد: معرفي نامزد واحد و تقويت کارآمدي دولت آينده در اين ائتلاف اهميت دارد و استمرار و بقاي خود را حفظ خواهد کرد.

رئيس ستاد انتخابات ائتلاف سه گانه در پاسخ به سوالي درباره اينکه حداد عادل چندي پيش اعلام کرد که مطابق يک نظر سنجي حدود 60 درصد آرا به اعضاي اين ائتلاف سه گانه تعلق دارد، گفت: واقعيت اين است که شخصيت‌هاي حاضر در اين ائتلاف ظرفيت‌هاي خوبي براي جذب آرا دارند شايد هم حداد عادل قصد مطرح کردن اين مسئله را داشته است که اعضاي حاضر در اين مجموعه هر کدام قدرت جذب بخشي از آرا جامعه را دارند.


آمادگي تفاهم و تعامل با مجموعه اصولگرايي


وي در پاسخ به سوالي در پاسخ به سوالي مبني بر اينکه آيا امکان ائتلاف با کانديداي طيف نزديک به دولت وجود دارد يا خير؟ گفت: اين ائتلاف آمادگي تعامل و تفاهم با همه کساني که در مجموعه اصولگرايي تعريف مي‌شوند را دارد و مرزبندي در اين زمينه وجود ندارد.

رئيس ستاد انتخابات ائتلاف سه‌گانه ادامه داد: ائتلاف سه‌گانه  براي تفاهم و تعامل با ساير گروه‌ها شيوه و معيارهايي را براي خود دارد و استوانه اين ائتلاف نيز بر مباني يک سري مباني شکل گرفته است که نفع شخصي و حزبي در آن وجود ندارد.

مظفر در پاسخ به سوالي درباره اينکه چندي پيش از اين ائتلاف با عنوان 1+2 نامبرده مي‌شد توضيح بدهيد که کدام يک از اعضا دو و کدام يک ديگر  عدد يک است، گفت: ائتلاف 1+2 براساس برداشت عمومي جامعه مطرح شد و عده‌اي نيز گفتند که دو نفر کانديداي اصلي و يک نفر فرعي است اما چنين چيزي وجود ندارد.

وي تاکيد کرد: البته در مقطعي نيز مطرح مي‌شد که يک نفر از اين ائتلاف نامزد انتخابات مي‌شود و دو نفر ديگر نيز حمايت مي‌کنند اما مسئله اصلي ما همان ائتلاف سه گانه است.

رئيس ستاد انتخابات ائتلاف سه گانه در پاسخ به سوالي درباره اينکه قاليباف چند سالي است براي رسيدن به انتخابات يازدهم رياست جمهوري تلاش مي‌کند آيا امکان کناره‌گيري وي به نفع ساير کانديداها در صورت اتخاذ تصميم نهايي توسط ائتلاف وجود دارد يا خير، گفت: قاليباف، حداد و ولايتي هر کدام ظرفيت‌هايي دارند اما رويه اين ائتلاف اين است که هر کدام از اعضا با هر ظرفيتي که دارند آمادگي همکاري و تعامل براي حمايت از نامزد نهايي ائتلاف را دارند.


*موضع‌گيري عسگراولادي شخصي بود


مظفر در پاسخ به سوالي درباره اينکه نظر ائتلاف 1+2 درباره موضع گيري‌هاي اخير عسگر اولادي چيست؟ با بيان اينکه عسگراولادي از شخصيت‌هاي ارزشمند و اصيل انقلاب است گفت: عسگراولادي آرزوي تشکيل انقلاب اسلامي را داشته است، اظهار نظر وي شخصي بوده و منصفان و وجدان‌هاي جامعه برداشت توطئه آميز و تطهير فتنه را از اظهارات وي نمي‌کنند.

وي در پاسخ به سوال ديگري درباره اظهار نظر حداد عادل مبني بر اينکه اعضاي اين ائتلاف 60 درصد آرا را به خود اختصاص داده‌اند، گفت: ملاک ما نظر سنجي است که توسط مديريت ائتلاف انجام مي‌شود و آمار‌ها را به مرور در سطح جامعه منتشر مي‌کنيم، اما ممکن است آن نظرسنجي جداي از ائتلاف و توسط کانون‌هاي ديگري انجام شده باشد.


ولايتي، حداد و قاليباف بر تصميم نهايي ائتلاف پايبند هستند


مظفر در پاسخ به اينکه آيا مطرح شدن ولايتي در رسانه‌ها به معناي کانديداتوري از طرف ائتلاف است يا خير، گفت: من اطمينان مي‌دهم که اعضاي ائتلاف بر ميثاق خود پايبند هستند  و هيچ کدام از اعضا بحث شخصي خود را ندارند و همه آنان به صراحت اعلام کرده‌اند که نفع شخصي را کنار مي‌گذارند و به تصميم نهايي ائتلاف پايبند خواهند بود.

رئيس ستاد انتخابات ائتلاف سه‌گانه در پاسخ به اينکه آيا ائتلاف وارد تشکيل تيم تبليغاتي خود شده است يا خير گفت: اين ائتلاف وارد تيم‌هاي تبليغاتي نامزدها نخواهد شد، ائتلاف فعاليت‌هاي کلان از جمله رسيدن و تعيين مکانيزم براي انتخاب  يک نامزد را انجام مي‌دهد و وارد مباحث تبليغاتي نخواهد شد اما در نهايت هنگامي که به يک کانديدا رسيديم تمام ظرفيت‌هاي ائتلاف در حمايت از وي فعال خواهد شد.

وي با بيان اينکه با نخبگان، شخصيت‌ها و ارکان تاثير گذار جامعه از جمله جامعتين  مشورت مي‌کنيم، تاکيد کرد: انتخابات در همه ادوار به صورت آزاد و با اختيار کامل در کشورمان انجام شده و حاکميت هم در آن نقشي نخواهد داشت؛ اينکه اين ائتلاف فقط به صورت دستوري عمل کند از شان نظام ما به دور است، نوع انتخاب در رسيدن به مکانيزم نامزد واحد در بدنه اجتماعي و حذف معيارها هماهنگي دارد و انتخاب نامزد دستوري نيست.

رئيس ستاد انتخابات ائتلاف سه‌گانه در پاسخ به سوالي درباره چگونگي انجام نظر سنجي، گفت: ما به شيوه‌هاي مختلفي اين نظر سنجي را انجام مي‌دهيم البته در نظر سنجي محورها، کانون،‌ مخاطبان و جامعه آماري تاثير گذار است و ما نيز سعي داريم تا در يک زمان خاص نظر‌سنجي را انجام ندهيم بلکه بايد حالتي فراگير داشته باشد.


حضور مردم نقشه‌هاي دشمنان را خنثي مي‌کند


وي ادامه داد: حضور و مشارکت مردم بايد اقتدار ملي کشور را بيشتر کند و امروز تنها چيزي که مي‌تواند نقشه‌هاي دشمنان را خنثي کند مشارکت مردم است.

مظفر تصريح کرد: رسانه‌ها اخلاق انتخاباتي را در جامعه افزايش دهند و اين ائتلاف پيگيري مجموعه سياست‌هاي اخلاقي جامعه را دنبال مي‌کند که براساس آن بتواند کارهاي خود را انجام دهد.

رئيس ستاد انتخابات ائتلاف سه‌گانه با بيان اينکه گروه‌هاي کاري اين ائتلاف نيز تشکيل خواهد شد، خاطر نشان کرد: ساماندهي اين گروه‌ها براي برنامه‌ريزي در جهت حل مشکلات مردم است و اين ائتلاف نيازي به تخريب ديگران را نمي‌بيند و  تاکنون نيز هيچ کدام از نامزدها به نفع ديگري کنار نرفته‌اند و بر پيمان ائتلاف خود باقي هستند.

انتهاي پيام/


برچسب ها: کمیته ، سه گانه ، انتخابات
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار