رئیس کمیسیون برنامه و بودجه مجلس شورای اسلامی گفت: رشد نقدینگی باید متناسب با تولید باشد و در بهترین شرایط تولید رشد 6.4 درصدی داشته اما پیش‌بینی می‌شود تا پایان امسال رشد نقدینگی 40درصد باشد.

به گزارش خبرنگارباشگاه خبرنگاران مشهد،حجت‌الاسلام غلامرضا مصباحی‌مقدم در حاشیه دومین همایش فرصت‌ها و چالش‌های کسب‌وکار در تجارت انرژی الکتریکی(برق) که در هتل پردیسان مشهد توسط گروه مهام شرق برگزار ‌شد اظهار کرد: اقتصاد در کشورهای پیشرفته وابسته به بورس و در ایران وابسته به بانک‌ها است اما اگر تلفیقی از بانک و بورس ایجاد شود قطعاً به موفقیت دست پیدا می‌کنیم.

 

وی افزود: بورس توانسته در مجموع روند مثبتی را طی کند بنابراین باید از ظرفیت‌های آن در اقتصاد کشور استفاده شود.مصباحی‌مقدم در ارتباط با رشد نقدینگی در کشور خاطرنشان کرد: نقدینگی بدون انضباط مالی از سوی دولت در کشور ایجاد می‌شود و در حال حاضر تدبیر جدی برای هدایت نقدینگی وجود ندارد و اگر این نقدینگی به درستی جمع‌آوری نشود مردم آن را نگه می‌دارند و این سبب شکاف عمیقی در جامعه می‌شود.

 

مصباحی مقدم یادآور شد: رشد نقدینگی باید متناسب با تولید باشد و در بهترین شرایط تولید رشد 6.4 درصدی داشته اما پیش‌بینی می‌شود تا پایان امسال رشد نقدینگی 40درصد باشد در صورتی‌که باید 12 درصدی باشد.

رئیس کمیسیون برنامه و بودجه مجلس شورای اسلامی تاکید کرد: رشد نقدینگی سبب از بین رفتن سرمایه‌ها می‌شود؛ و اگر در ارز مدیریت درستی اتفاق می‌افتاد وجوه سرگردان نمی‌شد و رشد نقدینگی به این شکل افزایش نمی‌یافت.

وی ادامه داد: دولت نباید با سرکوب قیمت برق یارانه بدست آورد و سپس یارانه‌ها را بازتوزیع کند.

رئیس کمیسیون برنامه و بودجه مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: در حال حاضر اوراق مشارکت در کشور به شکل قرضه است تا مشارکتی؛ و با تورم 27 درصدی اوراق مشارکت برای صاحبان آن سودی ندارد/س

 

 

برچسب ها: رشد ، درصد ، نقدینگی
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.