همگام با سی و یکمین جشنواره تئاتر فجر؛

علی سلیمانی:مخاطبان از تماشای "ترن" شگفت زده شدند

مخاطبان نمایش "ترن" به دلیل برخورداری از قصه ای نو در مورد 8 سال دفاع مقدس از اجرای نمایش آن شگفت زده شدند.

علی سلیمانی بازیگر در گفتگو با خبرنگار حوزه تئاتر باشگاه خبرنگاران در خصوص اجرای نمایش "ترن" که در بخش مسابقه ایران سی و یکمین جشنواره تئاتر فجر حضور دارد بیان کرد: نمایش ترن در اوایل اجرا خوب نبود چرا که تبلیغات خوبی برای این نمایش صورت نگرفت ولی بعد از 2 هفته استقبال خوبی شد و سالن مملو از جمیعیت بود.
وی ادامه داد: دلیل استقبال مردم از "ترن" به خاطر این بود که آنها اینگونه نمایش را در مورد هشت سال دفاع مقدس ندیده بودند و مخاطبان از این نمایش شگفت زده شدند که چطور به ترن اجازه اجرای نمایش داده شده است.
این بازیگر در خصوص جشنواره تئاتر فجر اظهار داشت: از دو منظر می‌توان به جشنواره نگاه کرد که اگر از دید انتقادی و منفی باشد می‌توان به خیلی از معایب اشاره کرد چرا این نمایش به جشنواره راه پیدا کرده و یا چرا ممیزها بازتر نیست و اینکه آثار به لحاظ فنی و محتوایی ضعیف هستند.
وی ادامه داد: واقعیت این است که ماحصل این اتفاقات بعد از گذشت همه فیلترها این است که این نمایش ها به اجرا می روند و بازتاب آن در مراحل بعدی مشخص می شود.
سلیمانی افزود: در نگاه دوم این است که نمایش ها هم خیلی بد نیست و نمی‌توانیم خیلی منفی به این موضوع نگاه کنیم چرا که با وجود همه مشکلات ماحصل نمایش ها با این ویژگی ها است.
بازیگر نمایش "ترن" گفت: اگر بخواهیم به نمایش ها سطح بدهیم، سطح متوسط رو به بالاست و آثار می‌توانست بهتر از این هم باشد.
وی تصریح کرد: اگر مدیران دیگری حضور داشتند فرایند نمایش ها طور دیگری بود با این نگرش نمایش ها می‌توانستیم نمایش هایی را که ماحصل یکساله هنرمندان تئاتر است در جشنواره می‌توانیم تماشا کنیم.
سلیمانی در خصوص کیفیت نمایش های تئاتر فجر اظهار داشت: واقعیت این است که تئاتر 7 الی 8 ماه گذشته به لحاظ فروش، فنی - تکنیکی، محتوایی و ارتباط با مخاطب با رکود همراه بوده است.
وی در ادامه افزود: در حدود 8 ماه گذشته سطح کیفی نمایش متوسط رو به پایین بوده که اتفاق خاصی به لحاظ خلاقیت و نو بودن در آن رخ نداده است.
سلیمانی در خصوص اینکه در جشنواره های دنیا بهترین آثار به نمایش گذاشته می شود ولی در ایران اینگونه نیست گفت: شاید سطح نمایش ها پایین باشد ولی ما توانایی بیشتری داریم و فرایند هنری ما قابلیت بیشتر از این را دارد .
وی ادامه داد: نمایش ها از فرایند و فیلتر مدیریتی بگذرد ماحصل آن را ما در جشنواره می‌بینیم البته آثار می‌توانست خیلی بهتر باشد ولی در حال حاضر این است که ما در سالن های تئاتر آنها را تماشا می‌کنیم.
گفتنی است، نمایش "ترن" به کارگردانی نیما دهقان و نویسندگی حمیدرضا آذرنگ 2و 3 بهمن ماه در تالار اصلی تئاتر شهر به روی صحنه رفت./ي2

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار