گاهي با ساخت و ساز غيرمجاز در پايتخت شهروندان را دچار مشکلات عديده اي کند، به نظر مي رسد تنها راه حل آن به کار گرفتن مهندسان ناظر وظيفه شناس و قانون مدار است.

به گزارش خبرنگار اجتماعي باشگاه خبرنگاران، رضا نگهبان مديرکل امور اجرايي کميسيون هاي ماده صد شهرداري تهران گفت: شهرداري ها به عنوان مرجع صدور پروانه در رعايت مقررات و ضوابط شهرداري در مراحل تصويب نقشه ها و صدور پروانه نقش مهمي دارد.
وي ادامه داد: بعد از مرحله صدور پروانه، هرگونه تخلف از مقررات و ضوابط و عدول از قانون به ويژه در مواردي که مغايرت اساسي و اجرايي با مقررات ملي ساختمان انجام گيرد بايد توسط مهندس ناظر پروژه که عضو سازمان نظام مهندسي ساختمان است احراز و سريعا به شهرداري گزارش شود.
وي تصريح کرد: در فاز بعدي تغييرات کاربردي ساختمان که ممکن است بعد از اتمام عمليات ساختماني و يا حتي اخذ پايان کار صورت گيرد، توسط مأموران شهرداري شناسايي و به عنوان تخلف درساختمان سازي به کميسيون هاي ماده صد که متشکل از نمايندگان قوه قضاييه، وزارت کشور و شوراي شهر است، اعلام خواهد شد که در نهايت منجر به صدور رأي به رفع خلاف(تخريب، اعاده، جريمه) مي شود.
نگهبان ادعان داشت: براساس تبصره 7 ماده صد قانون شهرداري و به تشخيص اعضاي کميسيون ها، چنانچه عدم خلاف و پايان ساختمان گواهي شده باشد و تخلف را به موقع به شهردار اعلام نکرده باشند، شهرداري مکلف است مهندس مربوطه را به شوراي انتظامي سازمان نظام مهندسي ساختمان معرفي کند.
مديرکل امور اجرايي کميسيون ماده صد شهرداري تهران خاطرنشان کرد: موضوع برخورد با تخلفات ساختماني بايست کارآمد، اثر بخش و هماهنگ با نهادها و ارگان هاي مرتبط باشد و به هيچ وجه به عنوان منبع جذب درآمد براي شهرداري محسوب نمي شود./ز

برچسب ها: مهندسان ، ناظر ، متخلف
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار