هزاران نفر روز شنبه با برگزاري تظاهراتي در واشنگتن از وزير آموزش و پرورش و نمايندگان پارلماني آمريکا براي تشديد قوانين مربوط به سلاح در آمريکا حمايت کردند.

 به گزارش سرويس بين‌ الملل باشگاه خبرنگاران به نقل از خبرگزاري فرانسه ، اين تظاهرات شش هفته بعد از قتل عام دانش آموزان دبستاني در شهر نيوتاون که جامعه آمريکايي را در حيرت فرو برد، برگزار شد.
تظاهر کنندگان سپس در قلب پايتخت فدرال آمريکا در فاصله اي نه چندان دور از کاخ سفيد تجمع و کنگره و دولت باراک اوباما، رئيس جمهور آمريکا را ترغيب کردند  براي کنترل سلاح اقدام و فعاليت انجمن ملي تفنگ را که قدرتمندترين لابي تجارت اسلحه در آمريکا به شمار مي رود، متوقف کنند.
آرني دانکن، وزير آموزش و پرورش آمريکا در سخناني خطاب به تظاهر کنندگان اعلام کرد  ما بايد اقدام کنيم و ديگر فقط به حرف زدن بسنده نکنيم. ما  هر چه در توان داريم انجام خواهيم داد تا قانوني را براي تقويت امنيت خود، فرزندان، خانواده ها و جامعه مان به تصويب برسانيم .
وي همچنين گفت  وقتي که من از سال هزار و نهصد و نود تا سال دو هزار مسئول شبکه مدارس دولتي شيکاگو بودم، ما هر دو هفته يکبار يک کودک قرباني اسلحه گرم را به خاک مي سپرديم .
 وزير آموزش پرورش آمريکا همچنين خاطر نشان کرد  اين وضع بايد تغيير کند . 


اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار