یکی از اين فيلم ها روايتگر زندگي «فرهاد» است که براي درمان دخترش، به پول زيادي احتياج دارد و حاضر است براي تهيه اين پول هر چيزي را بفروشد.

مجله شبانه باشگاه خبرنگاران، وقتي به فهرست توليد فيلم هاي تلويزيوني نگاهي مي اندازيم از خود مي پرسيم که نخستين فيلم تلويزيوني چه بود و چه زماني روانه آنتن شد، سال 74 را مي توان مطلعي براي توليد فيلم تلويزيوني در کشورمان به حساب آورد. در اين سال فيلمي با نام «رابطه» با دوربين ويدئويي و به سفارش مخابرات ساخته شد و سپس روانه آنتن شبکه تهران شد.

البته تا 3 سال پس از اين اتفاق، ديگر خبري از توليد فيلم تلويزيوني نبود تا اين که در سال 77 فيلم ويدئويي ديگري با موضوع اعتکاف ساخته شد. در اين سال ها توليد فيلم تلويزيوني بر عهده نهاد خاصي نبود تا اين که مرکز سيما فيلم راه اندازي شد و توليد فيلم هاي تلويزيوني هم در شرح وظايف آن قرار گرفت که در سال اخير فيلم هاي متعددي توسط اين مرکز روانه آنتن شده است.

در اين مطلب 7 فيلم جديد تلويزيوني را معرفي مي کنيم.

مي خوام بازيگر شم

نيما شاهرخ شاهي، سحر قريشي، گيتي ساعتچي، پرويز شفيع زاده، مهرداد حق شناس، عباس جمشيدي، افشين سنگ چاپ، محرم زينال زاده، سياوش چراغي پور، مريم هاشمي، مجيد شهرياري، فرامرز روشنايي، علي ابوالحسني، ساناز طاري و سعيد فتوحي بازيگران فيلم «مي خوام بازيگر شم» هستند. اين فيلم، داستان يک گروه فيلم برداري را روايت مي کند که در حين توليد با بازيگرشان به دليل درخواست مبلغي بالا به مشکل برمي خورند و بازيگر، پروژه را به نشانه قهر ترک و همين موضوع گروه را با مشکلاتي رو به رو مي کند.«علي رضا حق شناس» کارگردان و نويسنده فيلم «مي خوام بازيگر شم» است.

يک دماغ ناقابل

در فيلم تلويزيوني «يک دماغ ناقابل» «سحر ولدبيگي»، «افشين سنگ چاپ»، «عزت ا... مهرآوران» و «مرجانه گلچين» بازي مي کنند.داستان اين فيلم، قصه دختري به نام «افسون» است که در آستانه ازدواج، تن به جراحي زيبايي بيني مي دهد، اما در ادامه براي پرداخت هزينه هاي عمل خود با مشکلاتي رو به رو مي شود.

«مجتبي چراغعلي» کارگرداني «يک دماغ ناقابل» را بر عهده دارد و فيلم نامه آن به قلم «علي اصغر احمدي مقدم» به رشته تحرير درآمده و هم چنين «اصغر پورهاجريان» تهيه کننده اين فيلم است.

رفاقت

در فيلم تلويزيوني «رفاقت»، سام درخشاني، علي اوسيوند، سارا منجزي، مژگان ولي زاده، يعقوب غفاري، مجيد شهرياري، مريم مظاهري، هوشنگ گودرزي، مينا شهبازي و کبري بختياري بازي مي کنند. داستان اين فيلم درباره 3 دوست است که از دوران کودکي با هم رفاقتي ديرينه دارند اما در پي اتفاقي بر اثر مسائل مادي مقابل هم قرار مي گيرند. کارگرداني و نويسندگي «رفاقت» را «امير هوشنگ تاجي» بر عهده دارد و «نسرين فرآورده» تهيه کننده و مجري طرح آن است.

مثل يک خواب

هادي ديباجي، صدف طاهريان، شهروز ابراهيمي، محمد حمزه اي، زهره حميدي، فريماه ارباب، حسن تسعيري، علي يداللهي و محمود پاک نيت بازيگران فيلم تلويزيوني «مثل يک خواب» هستند.اين فيلم، داستان زوجي به نام «رضا» و «مانا» را روايت مي کند که بعد از مدتي زندگي مشترک، دچار روزمرگي و از يکديگر غافل مي شوند تا اين که بر اثر بروز حادثه اي عجيب، زندگي يکنواخت آن دو دستخوش تغييراتي مي شود.«رضا غفاري» علاوه بر نگارش فيلم نامه، کارگرداني «مثل يک خواب» را بر عهده دارد و «فاطمه مسلمي» تهيه کننده اين فيلم است.

ماه تلخ

«سروش صحت»، «آرش مجيدي»، «مهسا کرامتي» و «ليلا بلوکات» بازيگران فيلم «ماه تلخ» هستند. اين فيلم، داستان زندگي دو دوست را روايت مي کند که بعد از سال ها دوري از يکديگر به هم مي رسند. اما يکي قانون مدار و ديگري قانون گريز است و حالا رفاقت، قانون مداري و قانون گريزي در هم گره مي خورد. اين فيلم را «افشين صادقي» کارگرداني مي کند و «سعيد نعمت ا...» نويسنده آن است.

مقصد نهايي

در فيلم «مقصد نهايي»، کامران تفتي، مينا نوروزي، محمود مقامي، رضا آحادي، سعيده عرب، فريده دريامج، طوفان مهرداديان، علي محمدي، کيميا کلهر و سعيد رودبارکي ايفاي نقش دارند.اين فيلم، داستان زندگي «بهروز» را روايت مي کند که با دريافت وام ميلياردي براي واردات اجناس خام، درصدد است تا کارنامه خود را از ورشکستگي نجات دهد. اما در اين بين، ورود پرستار بچه به منزل او شرايط ديگري را رقم مي زند.«امير حسين کلهر» علاوه بر کارگرداني، تهيه کنندگي اين فيلم را هم بر عهده دارد و فيلم نامه آن به قلم خود او به همراه «مرتضي ذوالفقاري نسب» رشته تحرير درآمده است.

اينجا ... ايران

در فيلم «اينجا ... ايران»، امير آقايي، نيوشا ضيغمي، الهام حميدي، همايون ارشادي، مهدي سلوکي، امير حسين مدرس، محمد عمراني، مهران رجبي، بهرام ابراهيمي، رضا آحادي، فريبا طالبي، مجيد شهرياري و رايا رحيمي پور بازي مي کنند. اين فيلم روايتگر زندگي «فرهاد» است که براي درمان دخترش، به پول زيادي احتياج دارد و حاضر است براي تهيه اين پول هر چيزي را بفروشد. «حسن ناظر» کارگرداني اين فيلم را بر عهده دارد و «پيمان عباسي» هم فيلم نامه آن را نوشته است.
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار