رئیس سازمان جهاد کشاورزی فارس در مراسم افتتاح جشنواره ملی مردمی مرکبات جهرم گفت: امسال پنج جشنواره ملی مردمی در فارس برگزار شده که استان توانسته پنج برابر نیاز میوه تولید کند و آن را به سایر نقاط کشور و خارج آن صادر ‌کند.

به گزارش گروه استانهای باشگاه خبرنگاران، مهرزاد خرد بعداز ظهر شنبه در حاشیه مراسم افتتاح جشنواره ملی مردمی مرکبات جهرم  و بازدید از کارخانه سورتینگ و بسته‌بندی مرکبات اظهار داشت: در سال زراعی گذشته قریب به یک میلیون و 350 هزار مرکبات تولید داشته که از میزان یک میلیون مازاد بر نیاز استان بوده و توسط بخش دولتی و خصوصی ذخیره شده است.

وی با اشاره به اینکه نگرانی از توزیع میوه در فارس در شب عید وجود ندارد، ادامه داد: 520 هزار تن بخش قابل توجهی از تولید سیب است که ذخیره سازی آن برای ایام عید انجام شده و در این ایام از نظرکمی و کیفی ایده آل هستیم .

رئیس سازمان جهاد کشاورزی فارس در مراسم افتتاح جشنواره ملی مردمی مرکبات جهرم گفت: امسال پنج جشنواره ملی مردمی در فارس برگزار شده  که استان توانسته پنج برابر نیاز میوه تولید کند و آن را به سایر نقاط کشور و خارج آن صادر ‌کند.

خرد ادامه داد: 40 درصد ارزش صادرات غیرنفتی به بخش کشاورزی ارتباط دارد و  بر اساس گزارش فائو محصولات پسته، زعفران، کیوی، خرما و بادام از محصولات نخست صادراتی در ایران است.

وی با اشاره به اینکه ایران  جزو 10 کشور برتر دنیا در تولید محصولات است، اضافه کرد:33 درصد ارزش افزوده کشاورزی فارس به محصولات باغی اختصاص دارد.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی فارس اعلام کرد: قریب  19 مرکز سورتینگ و صنایع بسته‌بندی در جهرم موجود و یا در حال راه‌اندازی است که این موضوع گام اساسی در راستای پیشرفت به حساب می آید.

وی  با تاکید بر اینکه در خصوص ضایعات باغی وضعیت مناسبی نداریم، تصریح کرد:درصد زیادی از محصولات باغی تولید شده در کشورمان به ضایعات تبدیل می‌شود که باید با ایجاد واحدهای سورتینگ نظام بازار کشاورزی را متناسب با برند مناسب تغییر دهیم.


برچسب ها: میوه ، عید ، فارس
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.