کی از طرح های مهم چینی ها ساخت هواپیمای مسافربری متوسط است اما وجود برخی نقایص در طراحی باعث شد سازمان هواپیمایی کشوری چین ساخت جت مسافربری 90 نفره این کشور را به تعویق بیندازد.

به گزارش مجله شبانه باشگاه خبرنگاران، با افزایش نیاز کشور چین به هواپیما، مقامات این غول نوظهور اقتصاد جهان قصد دارند وابستگی خود به شرکت های خارجی مانند بوئینگ، ایرباس، جنرال الکتریک و رولز رویس را کاهش دهند.

به همین خاطر تلاش های مختلفی توسط کمپانی های بزرگ چینی صورت گرفته و علاوه بر آن، شرکت صنایع هوایی چین که مهمترین شرکت مقاطعه کاری تولید هواپیماهای نظامی و مسافربری به شمار می آید، تلاش می کند حمایت مقامات این کشور را برای اجرای طرحی چند میلیارد دلاری جهت ساخت موتوری با قدرت بالا کسب کند.

یکی از طرح های مهم چینی ها ساخت هواپیمای مسافربری متوسط است اما وجود برخی نقایص در طراحی باعث شد سازمان هواپیمایی کشوری چین ساخت جت مسافربری 90 نفره این کشور را به تعویق بیندازد.



اما امروز دوره مهمی برای صنعت هوایی کشور چین بود و پرواز اولین هواپیمای جت باربری ساخت این کشور، امروز صبح با موفقیت به پایان رسید. این هواپیما که یون بیست (حمل و نقل بیست) نام دارد برای انتقال بار در مسافت های طولانی طراحی شده است.

این هواپیمای غول پیکر و چند منظوره از قابلیت نقل و انتقال بار و مسافر در مسیرهای طولانی متعدد برخوردار است. تولید موفقیت آمیز این هواپیما در تقویت بنیه اقتصادی و نیز افزایش توان دفاع ملی چین حائز اهمیت است و پروازهای آزمایشی آن مطابق برنامه همچنان ادامه خواهد داشت.
برچسب ها: چین ، هواپیما ، باربری ، پرواز
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار