مسابقات لیگ برتر شطرنج باشگاه های کشور در 2 بخش مردان و زنان در حال برگزاری است.

هادی کریمی دبیر فدراسیون شطرنج در گفتگو با خبرنگار ورزشی باشگاه خبرنگاران اظهار داشت: مسابقات لیگ باشگاهی در حال برگزاری است و تیم های شرکت کننده نهایت توان خود را برای کسب نتایج قابل قبول در این پیکارها به کار گرفته اند.

وی تصریح کرد: سطح کیفی مسابقات با وجود تلاش وکوشش تیم ها تفاوت چندانی با دورهای گذشته نداشته است و ما رشد و سقوط قابل توجهی را در میان تیم ها شاهد نیستیم.

دبير فدراسيون شطرنج تصریح کرد: در ثابت ماندن و رکود سطح کیفی مسابقات لیگ باشگاهی عوامل و فاکتورهای متعددی دخیل هستند که یکی از پررنگ ترین و تاثیرگذارترین آنها بحث حامی مالی و یا اسپانسر است.

وی خاطرنشان کرد: ما به عنوان متولی شطرنج در کشور و نهادی به نام فدراسیون یکی از کارهای اصلی مان جذب حامی مالی و کمک به شطرنج بازان برای حضور در مسابقات لیگ است اما اینکه تا چه حدی بتوانیم در این امر موفق عمل کنیم بستگی به شرایط اقتصادی حامیان و کلان کشور دارد.

کريمي یادآور شد: در خصوص حامیان مختلف حاضر در مسابقات لیگ شطرنج نمی توان به نمره و عدد خاصی دست پیدا کرد خروجی ها در این خصوص متنوع و متفاوت است.

وی خاطرنشان کرد: دعوت حامیان و مسئولان بخش های خصوصی به شطرنج کار بسیار سختی است زیرا آنها یکی از اهداف اصلی خود از حمایت ورزشکاران را در رسیدن به منافع خود می دانند./مح
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار