نيروهاي امنيتي بحرين در ادامه خشونت هاي خود ، تظاهرات مردمي را سرکوب مي کنند.

به گزارش سرويس بين‌ الملل باشگاه خبرنگاران به نقل از روزنامه السفير ؛  آنچه ديروز در خيابانهاي بحرين اتفاق افتاد غير منتظره نبود زيرا جريانهاي پنج گانه مخالف دولت بحرين با تاکيد بر تظاهرات خود ، دولت اين کشور را به چالش کشانده است . تظاهرکنندگان اعلام کردند که ما تا گرفتن حقوق ضايع شده مان به اين اعتراضات ادامه خواهيم داد .

اين اعتراضات مردمي از سوي وزارت کشور بحرين ممنوع اعلام شده بود ، به همين علت درگيري در خيابانها امري طبيعي بود. با افزايش اين تظاهرات نيروهاي امنيتي بحرين نيز ديگر در زمينه درگيري با معترضان عادت کرده اند.اين درگيريها در زماني ايجاد شد که مقامات بحريني بار ديگر مخالفان را به گفتگو دعوت کرده بود و البته مخالفان نيز با اين پيشنهاد به شرط اينکه بحث و گفتگوها جدي و تعيين کننده باشد موافقت کرده اند.

دو روز پيش وزارت کشور بحرين هرگونه تجمع و تظاهرات را که قرار بود از منطقه باب البحرين آغاز و به مسجد رأس الرمان ادامه يابد ممنوع اعلام کرده بود . وزارت کشور به بهانه اينکه اين منطقه مهم و حساس است و بسياري از تاسيسات اقتصادي و موسسات مهم دولتي در اين منطقه قرار دارند و برخي افراد تاجر و مغازه دار از خسارتهاي ناشي از تجمع ها به وزارت شکايت کرده اند، دستور اين ممنوعيت را صادر کرده بود.

با اين بهانه ها بود که ديروز نيروهاي امنيتي بحرين به متفرق ساختن صدها نفر از تظاهرکنندگان پرداختند آنها براي متفرق کردن مردم از گازهاي اشک آور استفاده کردند.  شايان ذکر است با آغاز اعتراضات مردم بحرين از دو سال گذشته تاکنون  ، بيش از 55 نفر در اين تظاهرات کشته شده اند.


                               آخرين اخبار جهان را اينجا بخوانيد.
برچسب ها: تظاهرات ، سرکوب ، آل خلیفه
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار