بسیاری از احزاب و سازمان های الجزایری با صدور بیانیه ای ضمن تاکید بر اینکه بازگذاشتن حریم هوایی به روی فرانسه امنیت ملی الجزایر را به خطر انداخته و آن را به شریک جنگی تبدیل می کند از حکومت خواستند تا در تصمیم خود تجدید نظر کند

به گزارش سرويس بين‌ الملل باشگاه خبرنگاران به نقل از الوطن، مجموعه ای احزاب و سازمان های الجزایر طی بیانیه ای از حکومت خواستند تا در تصمیم خود برای اجازه به فرانسه در استفاده از آسمان الجزایر به بهانه حمله به "مالی" تجدید نظر کند و راه هوایی را به روی فرانسه ببندد.

در بیانیه آمده است که: "بازگذاشتن حریم هوایی الجزایر به روی جنگنده های فرانسه آن هم به دلایل واهی خلاف امنیت ملی است و به تمامیت ملی ضرر زده و از سوی دیگر الجزایر را نیز به عنوان شریک جنگی معرفی می کند، ضمن اینکه با این عمل با دست خود امنیت شهروندان خود را به خطر می اندازیم. وحدت ملی خط قرمزی است که باید همگی پایبند به آن باشیم".

امضا کنندگان بیانیه افزودند: یک چنین تصمیمات امنیتی نباید حکومتی گرفته شود، نباید سرنوشت یک ملت با تصمیمات فردی تعیین گردد. حتی بر فرض اتخاذ یک چنین تصمیمی حکومت باید تصمیم خود را به همه پرسی گذاشته و با شفاف سازی ابعاد آن از مردم نظرخواهی کند.

گفتنی است، این بیانیه که به امضای بسیاری از احزاب و سازمان های الجزایر رسید حاصل نشستی بود که به واسطه "جنبش صلح" (بزرگترین حزب اسلامی الجزایر) در پایتخت و با عنوان " بحران در مالی است و پیامد آن بر گردن الجزایر" برگزار شد.

برچسب ها: الجزایر ، فرانسه ، هوایی
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار