عضو جامعه روحانيت مبارز با بیان اینکه بی‌توجهی به منابع مالی کاندیدها و احزاب، آینده بسیار خطرناکی به دنبال دارد و احزاب و اصل نظام را تهدید می‌کند، گفت: از اين بابت خيلي نگران نيستيم چرا که "کانال‌های نظارتي" مناسبی برای این موضوع وجود دارد.

"حجت‌الاسلام‌و‌المسلمين حسين ابراهيمي" در گفتگو با خبرنگار احزاب باشگاه خبرنگاران درباره ضرورت نظارت بر منابع مالي کانديداهاي انتخابات رياست جمهوري اظهار داشت: مسئله منابع مالي احزاب و کانديداها بسيار مهم است؛ اگر خداي ناکرده نظارت درستي صورت نگيرد ممکن است منابع تامين کننده احزاب در کانال ثروت و قدرت بيافتند و راه براي حضور افراد رانت خوار منحرفين و ... که حلال و حرام برايشان مطرح نيست در انتخابات  باز شود.

وي در اين باره افزود: بی‌توجهی به منابع مالی کاندیدها و احزاب، آینده بسیار خطرناکی به دنبال دارد و احزاب و اصل نظام را تهدید می‌کند.

عضو جامعه روحانيت مبارز با بيان اين که خوشبختانه شوراي نگهبان بر روي منابع مالي کانديداها نظارت دارد، گفت: صلاحيت کساني که از راه نامشروع منابع مالی تبلیغات خود را تامين می‌کنند تایید نمی‌شود.

وي در ادامه با ابراز اميدواري نسبت به اینکه شوراي نگهبان، قوه قضاييه و دستگاه‌هاي امنيتي بر عملکرد مالي کانديداها نظارت داشته باشند، گفت: از اين بابت خيلي نگران نيستيم که کانديداها بتوانند از طريق بيت‌المال و ساير منابع نامشروع هزينه‌هاي مالي خود را تامين کنند، چرا که "کانال‌های نظارتي" مناسبی برای این موضوع وجود دارد.

حجت‌الاسلام ابراهيمي در ادامه تاکيد کرد: درباره احزاب بايد فکر نوين و به عبارتي قانوني در نظر گرفته شود که بر منابع مالي آن‌ها نظارت شود.

وي در پایان تاکید کرد: نظارت بر احزاب تدبير تازه‌اي لازم دارد و بايد به صورت يک طرح يا لايحه‌اي که بتواند اشراف کاملي بر درآمد و هزينه احزاب داشته باشد در مجلس شورای اسلامی پیگیری شود.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار