سی و پنجمین مسابقات سراسری قرآن کریم در مرحله کشوری روز نهم بهمن به میزبانی مازندران و با حضور آیت الله آملی لاریجانی برگزار می شود.

به گزارش خبرنگار اجتماعی باشگاه خبرنگاران، حاضر در محل یاراحمدی رئیس مرکز امور قرآنی سازمان اوقاف و امور خیریه کشور طی نشستی خبری صبح امروز در تشریح برگزاری سی و پنجمین دوره مسابقات سراسری قرآن کریم در سخنانی گفت: قدیمی ترین فعالیت قرآنی کشور امروز 35 ساله شده و روز به روز بر رشد و تعالی آن افزوده تر می شود تا جایی که جوانان برای حضور در مراحل بین المللی به عنوان نمایندگان کشور با یکدیگر به رقابت می پردازند.
وی ادامه داد: در این دوره از مسابقات در چهار رشته و در دو بخش خواهران و برادران شرکت کننده به رقابت می پردازند و مرحله شهرستانی این مسابقات از دهه کرامت تا دهه ولایت با برگزاری 1920 مسابقه در سراسر کشور و با حضور 920 هزار شرکت کننده در رشته های حفظ، ترتیل و مفاهیم برگزار شده در آن شاهد رشد 2 برابری بوده ایم.
رئیس مرکز امور قرآنی سازمان اوقاف و امور خیریه یادآور شد: در مرحله استانی نیز از دهه ولایت تا پایان آذر با برگزاری 217 مسابقه دراستان های مختلف این مسابقات برگزار شد.
وی گفت: در مرحله کشوری نیز تعداد نمایندگان هر استان براساس کیفیت برگزاری و کمیت شرکت کنندگان در آن استان است.
یاراحمدی خاطر نشان کرد: در مراسم افتتاحیه این مسابقات آیت الله آملی لاریجانی رئیس قوه قضاییه، وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی و رئیس سازمان و اوقاف و امور خیریه حضور دارند و سخنرانی می کنند.
به گفته رئیس مرکز امور قرآنی سازمان اوقاف و امور خیریه کشور 60 نفر در رشته قرائت و حفظ کل، 20 نفر در رشته مفاهیم، 50 نفر در رشته ترتیل و حفظ 20 جزء به طور مجزا در بخش خواهران و برادران به رقابت می پردازند./ل
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار