يک واردکننده نهاده‌هاي کشاورزي گفت: نهاده‌هاي کشاورزي به خصوص کود و سم به شکل استاندارد مصرف نمي‌شود.

محمدرضا شريفي در گفتگو با خبرنگار اقتصادي باشگاه خبرنگاران اظهار داشت: تأمين نهاده‌ها در بخش کشاورزي همواره به عهده دولت بوده است اما با آغاز فاز اول هدفمندي يارانه ها، بخش خصوصي نيز به اين مقوله وارد شد.

وي ادامه داد: تأمين نهاده هاي کشاورزي به عنوان مواد اوليه توليد محصولات کشاورزي اهميت بسياري دارد.

بزرگترين واردکننده نهاده هاي کشاورزي گفت: افزايش ميزان برداشت در واحد سطح با توجه به فقر منابع آب و خاک در کشور رابطه مستقيم با مصرف کود و سم دارد.

شريفي افزود: افزايش توليد محصولات کشاورزي در جهت حفظ امنيت غذايي با استفاده از روش‌هاي نوين دنيا ممکن مي‌شود که توسعه بخش کشاورزي را نيز درپي دارد.

وي در رابطه با ميزان بقاياي کود و سم در محصولات کشاورزي گفت: کود و سم به خودي خود آسيب رسان نيست؛ اما روش مصرف آن بايد بر حسب استاندارد باشد تا ميزان بقاياي کود و سم در محصولات کشاورزي به حداقل ممکن برسد.

 
شريفي افزود: کودهاي شيميايي به دليل ارزاني و سهل الوصول بودن بيشتر مورد مصرف قرار مي‌گيرد درحالي که کودهاي ارگانيک هزينه تمام شده را افزايش مي‌دهد و کشاورزان تمايلي به مصرف آن ندارند.

وي تأکيد کرد: بخش کشاورزي مورد حمايت کافي نيست به طوري که واردات بي رويه محصولات کشاورزي روز به روز به کشاورزان آسيب مي‌رساند.

شريفي در پايان خاطرنشان كرد: نهاده‌هاي کشاورزي بايد به روش هاي مختلف وارد کشور شده و در دسترس همه کشاورزان قرار بگيرد.

برچسب ها: روش ، استفاده ، کود و سم
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار